بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
«تامین سرمایه دماوند»، صدر را گرفت، «کارگزاری بانک‌آینده» قعر!
صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت طی هفته دوم بهمن‌ماه نیز روند ورود نقدینگی را به نسبت هفته گذشته از خود برجای گذاشتند و برابر با ۳ هزار و ۶۸۲ میلیارد تومان به حساب این صندوق‌ها واریز شد تا ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت به ۳۸۵ هزار میلیارد تومان برسد.
کد خبر : ۲۵۴۱۹۴

«تامین سرمایه دماوند»، صدر را گرفت، «کارگزاری بانک‌آینده» قعر!

به گزارش بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت پرداخته‌شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید.

از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق‌ها، بازدهی ماهیانه و بازدهی یک‌ساله آن‌ها اشاره کرد.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت طی هفته دوم بهمن‌ماه نیز روند ورود نقدینگی را به نسبت هفته گذشته از خود برجای گذاشتند و برابر با ۳ هزار و ۶۸۲ میلیارد تومان به حساب این صندوق‌ها واریز شد تا ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت به ۳۸۵ هزار میلیارد تومان برسد.

«تامین سرمایه دماوند»، صدر را گرفت، «کارگزاری بانک‌آینده» قعر!«تامین سرمایه دماوند»، صدر را گرفت، «کارگزاری بانک‌آینده» قعر!«تامین سرمایه دماوند»، صدر را گرفت، «کارگزاری بانک‌آینده» قعر!«تامین سرمایه دماوند»، صدر را گرفت، «کارگزاری بانک‌آینده» قعر!«تامین سرمایه دماوند»، صدر را گرفت، «کارگزاری بانک‌آینده» قعر!

رونق سبزپوشی به عملکرد هفتگی بازگشت

روند ورود نقدینگی باعث شد تا سبز‌های ضعیفی که در هفته گذشته از عملکرد درآمدثابت‌ها برجای مانده بود، در این هفته به سبز قوی‌تری تبدیل شود و شاید امید‌ها برای وضعیت حمایت از صندوق‌های درآمد ثابت زنده شده است.

نخستین صندوق «سپید دماوند» با ۶.۵۵ درصد مثبت تحت مدیریت "تامین سرمایه دماوند" اشاره داشت و پس از آن صندوق «توسعه سرمایه نیکی» با ۲.۷۱ درصد مثبت تحت مدیریت "ُمشاور سرمایه گذاری نیکی گستر" و صندوق «مشترک گنجینه الماس پایدار» با ۲.۲۸ درصد مثبت تحت مدیریت "سبدگردان الماس" قرار داشتند.

در انتهای جدول نیز صندوق «با درآمد ثابت تصمیم» با بازدهی ۰.۰۸ مثبت تحت مدیریت "سبدگردان تصمیم نگار ارزش آفرینان" و صندوق «زمرد نو ویرا ذوب آهن» با بازدهی ۰.۱ مثبت تحت مدیریت "سبدگردان نوویرا" و البته «نیکوکاری کشتی ورزش ملی ایران» با بازدهی ۰.۱۹ مثبت  تحت مدیریت "سبدگردان کاریزما" قرار گرفته است.

«کارگزاری بانک آینده» همچنان در قعر ماهانه

بهترین عملکرد ماهیانه را صندوق «سپید دماوند» با ۸.۵۵ درصد بازدهی مثبت تحت مدیریت "تامین سرمایه دماوند" و «ارزش آفرینان دی» با ۲.۳ درصد بازدهی تحت مدیریت "کارگزاری بانک دی" یه خود اختصاص دادند.

همچنین ضعیف‌ترین بازدهی ماهانه صندوق «گسترش فردای ایرانیان» با ۲.۰۶ درصد بازدهی منفی تحت مدیریت "کارگزاری بانک آینده" بود و پس از آن، صندوق «گنجینه الماس بیمه دی» با عملکرد ۱.۲۱ منفی تحت مدیریت "سبدگردان الماس" و صندوق «مشترک صنعت و معدن» با عملکرد ۱.۱۶ منفی تحت مدیریت "کارگزاری بانک صنعت و معدن" قرار دارد.

«کارگزاری بانک صنعت و معدن» به قعر عملکرد میان‌مدت و بلندمدت

بهترین عملکرد سه‌ماهه را صندوق «سپید دماوند» با بازدهی ۱۱.۸۹ درصد مثبت داشته و بدترین عملکرد فصلی را هم مانند عملکرد ماهانه، صندوق «مشترک صنعت و معدن» با بازدهی منفی ۰.۷۹ درصد منفی تحت مدیریت "کارگزاری بانک صنعت و معدن" به خود اختصاص داد.

بهترین عملکرد سالیانه را صندوق «نیکوکاری ورزشی پرسپولیس» با ۴۲.۳۵ درصد تحت مدیریت «سبدگردان سهم آشنا» و «پارند پایدار سپهر» تحت مدیریت "تامین سرمایه سپهر" با ۲۴.۷۸ درصد و صندوق «با درآمد ثابت کوثر یکم» تحت مدیریت "کارگزاری آبان" با ۲۳.۹۶ درصد قرار گرفته‌اند.

نکته مهم این بخش آنجاست که صندوق «پیشگامان سرمایه نوآفرین» با ۱.۵۲ درصد منفی تحت مدیریت "مشاور سرمایه فراز ایده نو آفرین تک" در انتهای لیست سالانه نشسته و پس از آن صندوق «مشترک صنعت و معدن» به چشم می‌آید که از لحاظ عملکرد سالانه نیز در دومین جایگاه انتهایی لیست با بازدهی ۳.۴۷ درصد مثبت قرار گرفته است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ورود ۱,۷ همت نقدینگی به صندوق‌های درآمد ثابت
بالاخره چهره‌ سرخ درآمد ثابت‌ها تغییر کرد؛

ورود ۱,۷ همت نقدینگی به صندوق‌های درآمد ثابت

ارسال نظر