بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
قیمت نفت به ۹۱ دلار رسید
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۵ سنت معادل ۰.۳۹ درصد افزایش به ۹۱ دلار و ۱۳ سنت رسید.
کد خبر : ۲۵۴۴۶۹

قیمت نفت+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، پس از آنکه آمار‌های غیررسمی نشان داد میزان ذخایر نفت خام و فرآورده‌های نفتی آمریکا کاهش غیرمنتظره‌ای را شاهد بوده و تا حدی تاثیر کاهشی ناشی از احتمال لغو تحریم‌های ایران را خنثی کرد، قیمت نفت امروز شاهد اندکی افزایش بود.



قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۵ سنت معادل ۰.۳۹ درصد افزایش به ۹۱ دلار و ۱۳ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه مارس هم با ۳۰ سنت معادل ۰.۳۴ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۶۶ سنت رسید.

تینا تانگ تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت: «عرضه کم عامل مهمی است که موجب بالا رفتن قیمت نفت شده است.»

بر اساس آمار‌ها و برآورد‌های انستیتوی نفت آمریکا میزان ذخایر نفت خام این کشور طی هفته گذشته ۲ میلیون بشکه افت داشته در حالی که تحلیلگران انتظار رشد ۴۰۰ هزار بشکه‌ای را داشته اند. آمار‌های رسمی دولت آمریکا در این باره امروز منتشر می‌شود.

با این حال احتمال دستیابی به توافق هسته‌ای جدید با ایران و عرضه نفت بیشتر به بازار سبب شده تا رشد قیمت‌ها محدود شود.

روز گذشته و همزمان با از سرگیری مذاکرات وی برای احیای توافق برجام قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا برای دومین جلسه متوالی شاهد کاهش حدودا ۲ درصدی بود. چنین توافقی می‌تواند منجر به لغو تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران شده و عرضه را در بازار افزایش دهد، هرچند همچنان برخی از مسائل کلیدی بین طرفین نیازمند رایزنی و توافق است.

رسیدن قیمت نفت به نزدیکی ۱۰۰ دلار همچنین می‌تواند موجب افزایش سطح تولید در آمریکا شود. اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا انتظار دارد امسال تولید نفت این کشور با ۷۷۰ هزار بشکه افزایش به ۱۱.۹۷ میلیون بشکه در روز برسد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر