بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
گزارش از شرکهای تابعه «بیدسیم»؛

مجمع عمومی عادی سالیانه ساینا برگزار شد

مجمع عمومی عادی سالیانه ساینا برگزار شد
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت ساینا (سهامی عام) مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ در محل کیلومتر ۸ اتوبان فتح سالن همایشات شرکت پاکسان برگزار شد.
کد خبر : ۲۵۴۴۹۹

مجمع عمومی عادی سالیانه ساینا برگزار شد+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت ساینا (سهامی عام) مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ در محل کیلومتر ۸ اتوبان فتح سالن همایشات شرکت پاکسان برگزار شد.

در این مجمع که با حضور ۷۷/۸۱ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی، اعضاء هیأت مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار شد، ریاست مجمع بر عهده امیرعلی نعمت الهی بود که همایون باقری و مجید نژوری در مقام ناظر اول و دوم و مسعود مدنی به‌عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

در ادامه با قرائت گزارش هیأت مدیره به مجمع توسط مدیرعامل مربوط به اهم فعالیت‌های صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورت‌های مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹، با تقسیم سود ۲۰۰ ریالی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

در ابتدای مجمع امیرعلی نعمت الهی ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر و ماه مبارک رجب و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، جانبازان و آزادگان استان زنجان با تکریم کارگران زحمتکش مجموعه ساینا که با تلاشی مضاعف توانستند سربازان خدوم سنگر در جنگ اقتصادی باشند تقدیر به عمل آورد.

رئیس هیأت مدیره هلدینگ مدیریت صنعت شوینده در ادامه با خیرمقدم به سهامداران و مدیرانی که علیرغم شرایط کرونا تقبل زحمت کرده و به مجمع آمده‌اند ابراز امیدواری کرد با رایزنی‌ها و مذاکراتی که برای متناسب‌سازی قیمت محصولات شوینده با توجه به افزایش سرسام‌آور مواد اولیه که بیش از ۸۸ درصد قیمت تمام‌شده محصول را شامل می‌شود، در حال انجام و پیگیری است بتوان اصلاح قیمت مناسبی را برای شوینده‌ها از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اخذ کرد.

سرپرست ساینا نیز در گزارش مفصل خود به بیان تاریخچه‌ای از شرکت پرداخت و پیرامون گزارش‌های مالی اعم از میزان تولید، فروش و سودآوری در سال مالی گذشته به ارائه توضیحاتی پرداخت.

مسعود مدنی با بیان اینکه علیرغم تمام سختی‌ها و گرانی مواد اولیه توانستیم سهم بازار خود را حفظ کنیم افزود: هم‌اکنون در مایع ظرف‌شویی سهم ۷ درصدی، در مایع البسه سهم ۱۲ درصدی و در محصولات پاک‌کننده و اسپری سهم خوبی از بازار داریم و مصمم هستیم با اجرای راهبرد‌های مدنظر هلدینگ و به یک سود آفرینی درخور نام شرکت در سال آینده دست‌یابیم.

سرپرست شرکت ساینا با اشاره به سایر مزیت‌های رقابتی شرکت از قبیل دسترسی به منابع زیرزمینی آب، وجود زیرساخت‌های صادراتی، قابلیت تولید هم‌زمان چندین محصول متفاوت در زمینه شوینده‌های خانگی و…، از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی پروژه تولید سولفوناسیون و مواد اولیه موردنیاز صنعت شوینده در ساینا اظهار داشت که در صورت وجود حمایت سازمان‌های بالادستی و تصویب اعتبار لازم، طرح تولید سولفوناسیون تا پایان سال ۱۴۰۱ به مرحله بهره‌برداری برسد.

مسعود مدنی در بخش دیگری از گزارش خود حفظ سهم بازار و اینکه طبق دستورالعمل هلدینگ، شرکت به دنبال افزایش صادرات محصولات خود است را اولویت‌های اصلی برشمرد و خاطرنشان کرد: کاهش قدرت خرید مردم، وجود رقبای جدی و تخفیفات فراوانی که این شرکت‌ها برای فروش محصولات خود در نظر می‌گیرند ازجمله مواردی است که کار را برای حفظ سهم بازار سخت می‌کند.

امیرعلی نعمت الهی، مدیرعامل هلدینگ مدیریت صنعت شوینده که ریاست مجمع را بر عهده داشت در جمع‌بندی مباحث مطرح‌شده یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ساینا را کاهش بهای تمام‌شده و کاهش هزینه‌ها دانست و گفت: در راستای استراتژی هلدینگ ابلاغ جابجایی دفتر تهران به خود کارخانه انجام و توافقات خوبی برای تناسب بخشی بین قیمت مواد اولیه و قیمت نهایی محصول صورت پذیرفت.

رئیس مجمع همچنین خاطرنشان کرد:

-کاهش بهای تمام‌شده

-اهتمام به جهش صادرات

- نظارت، استیضاح و پیگیری

-اقدامات نوآورانه و دانش‌بنیان

-شفافیت و اجرای کامل قوانین و مقررات

-انسجام‌بخشی و هم‌افزایی بیشتر درون‌گروهی

-پیاده‌سازی و اجرایی کردن استراتژی‌های هلدینگ

-اطلاع‌رسانی کامل، به‌موقع و مطلوب به سهامداران

- پاسخگویی و تکریم ذینفعان علی‌الخصوص سهامداران حقیقی

مهم‌ترین رویکرد‌ها و سیاست‌گذاری‌های ما برای نیل به تعالی و پیشرفت در شرکت‌های تابعه است.

به گفته مدیرعامل «بیدسیم» توجه ویژه به امر تبلیغات هدفمند باعث خواهد شد که هم در بُعد توسعه بازار و هم در بُعد ارتقای بِرند‌های شرکت ساینا اتفاق‌های خوبی رقم بخورد و این شرکت بتواند سهم خود از بازار و سودش را افزایش دهد.

رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، برگزاری اولین باری مجامع شرکت‌های تابعه بیدسیم توسط هلدینگ شوینده که نشانگر نگاه جامع مدیریت این هلدینگ برای هم‌افزایی و انسجام بخشیدن بین شرکت‌های زیرمجموعه است، تأکید رئیس مجمع مبنی بر اینکه ما به‌عنوان سهامدار عمده خادم و امانت‌دار تک‌تک سهامداران هستیم و در این راه بر خود وظیفه می‌دانیم که کلیه فرآیند‌ها و فعالیت‌ها با رعایت صرفه و صلاح شرکت و ذینفعان صورت گیرد و در این مهم هم نظارت مستمر و هم استیضاح را مدنظر داریم، برگزاری انتخابات اعضای جدید هیأت مدیره که در آن‌یکی از اعضای هیأت مدیره جدید با تعامل سهامداران عمده از شرکت صنایع شیمیایی ایران انتخاب گردید درصورتی‌که سهامدار بیش از ۶۰ درصدی شرکت ساینا شرکت توسعه صنایع بهشهر است، همکاری کلیه ارکان مجمع در برگزاری شایسته این جلسه، پاسخگویی دقیق و مستند دکتر نعمت الهی و اعضای پنل به کلیه سؤالات و ابهامات سهامداران حاضر در مجمع و ناظر به‌صورت برخط، تشریح گزارشی جامع برای برنامه‌های آتیه ساینا، توضیحات نماینده سازمان بورس و تصریح رئیس مجمع مبنی بر تشکیل کمیته‌های وصول مطالبات و تسهیلات جهت دریافت معوقات شرکت و دریافت وام و تسهیلات موردنیاز از بانک‌ها با کمترین بازدهی، اعلام رشد بیش از ۲۰ درصدی صادرات شرکت، تأکید دکتر نعمت الهی بر اهتمام جدی مدیران برای بهبود فرایند‌ها و توسعه فعالیت‌ها و ارتقاء عملکرد و ارائه گزارش‌های دقیق ماهانه، برپایی یک مجمع سالانه در نظم کامل و ارائه راهکار‌های دقیق و کارگشا برای اعتلای هرچه بهتر عملکرد شرکت که رضایتمندی سهامداران پُرشمار در مجمع را در داشت و حضور پرشمار مدیران عامل شرکت‌های تابعه و مدیران ارشد هلدینگ توسعه صنایع بهشهر من‌جمله آقایان دکتر معین زاد، دکتر حمزه و دکتر فاطمی در جلسه از نکات جالب این مجمع بود.

پیام هیأت مدیره

حمد و سپاس خداوند متعال که به ما فرصتی دوباره داد تا گزارش خود در خصوص فعالیت‌ها و وضع عمومی شـرکت طـی سال مالی گذشته را که به‌منظور دستیابی به اهداف پیش‌بینی‌شده و در چارچوب اساسنامه صورت پذیرفته است، بـه استحضار برسانیم و اطمینان می‌دهیم که شرکت ساینا همواره خود را مفتخر و متعهد به رعایت ضوابط و مقـررات و ملـزم به حفظ و صیانت منافع همه افراد ذینفع می‌داند و این راه را با جدیت ادامه خواهد داد. افتخار ما تحقق خواسته‌های به‌حق مشتریان، همراه با ارائه خدمات و محصولات متنوع در صنعت شوینده است.

شرکت ساینا به‌منظور کسب شرایط برتر در رقابت، با استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود اقـدام بـه تـدوین برنامه‌های مناسب در راستای بهبود تصمیم سازی و تصمیم‌گیری نموده و برای ارتقاء بازدهی و افـزایش کیفیـت محصـولات و خدمات، کاهش زمان واکنش نسبت به نیاز مشتریان، شناسایی محدودیت‌ها، رفـع تنگناهـا، شناسـایی و حـذف هزینه‌های بدون ارزش‌افزوده مناسب و ارزیابی فعالیت‌های جدید که انجام آن بر عملکرد شرکت مؤثر بـوده و همچنـین برنامه‌ریزی در جهت پژوهش، تحقیقات و آموزش نیروی انسانی، نموده است و بیشترین تلاش کارکنان ما بسترسازی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای بهبود کمی و کیفی محصولات و عرضه محصولات جدید، متناسب با نیاز‌های مشتریان بوده به‌طوری‌که در سال مالی آتی نتیجه اقدامات و بسترسازی‌های انجام‌شده در سال مالی کنونی، بـه نتیجـه خواهـد رسـید و محصولات جدید و متنوع با برند‌های جدید و محصولات فعلی با کیفیت بهتر و متناسب با نیاز بازار مصرف عرضـه خواهـد شد.

دستاورد‌هایی که در این گزارش ملاحظه می‌فرمایید نتیجه تلاش خالصانه مدیران و همکاران پرتلاش و متخصص، اعتمـاد مشتریان محترم و همراهی سهامداران ارجمند بوده است.

امید داریم در تداوم این راه با تولید محصول با کیفیـت ایرانـی موجبات افتخار، سرافرازی و بهره‌وری بیشتر شرکت ساینا را فراهم آورده و سهمی هرچند کوچـک در راه خودکفـایی و بالندگی ایران عزیز برداریم.

در پایان هیأت مدیره انتظار دارد با حمایت‌ها و رهنمود‌های سهامداران محترم و با تکیه بر الطاف خداوند متعال گام‌های مؤثر و مفیدی برای رشد و ارتقای شرکت برداشته شود.

لازم به ذکر است این مجموعه در تولید و بسته‌بندی ٤ گروه محصول فعالیت دارد که شرایط تکنولوژیک آن به شرح ذیل است:

۱ -در تکنولوژی تولید مایعات ظرف‌شویی فرایند آن از خطوط تمام اتوماتیک از مرحله بطری گذاری تا بسته‌بندی محصول توسط ماشین‌آلات مدرن بهره‌مند است.

٢ -در تکنولوژی تولید مایعات البسه خط تولید از طریق ماشین‌آلات مدرن و کنترل دقیق حجم استفاده می‌شود.

٣ -در تولید محصولات پاک‌کننده‌ها با ماشین‌آلات بسیار مدرن که به‌طور انحصاری در این مجموعه نصب گردیده است فرآیند تولید صورت می‌گیرد.

٤ -در تولید محصولات اسپری خطوط تمام اتوماتیک کلیه مراحل را پوشش می‌دهد.

اهم پروژه‌های انجام‌شده شرکت به‌قرار زیر است:

نصب و راه‌اندازی خط شامپو

نصب و راه‌اندازی خط تولید مایع دست

توسعه تجهیزات واحد آزمایشگاه

نوسازی خطوط تولید مایعات پاک‌کننده

پروژه‌های در مرحله طرح‌ریزی:

اصلاح سیستم فاضلاب و بهبود افزایش ظرفیت سپتیک پساب

تولید محصولات شرکت با نام‌های تجاری جدید

تولید مایع دستشویی

تولید فوم ریش ٥

تولید خوشبوکننده هوا

اشتراک گذاری :
ارسال نظر