بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
در گفت‌وگو با کارشناس بازارسرمایه عنوان شد:

روند نزولی در هیجانات بازار سرمایه

روند نزولی در هیجانات بازار سرمایه
توجه به اینکه هیجان در بورس تقریبا روند نزولی گرفته، به نظر می‌رسد در اواخر فروردین سال آینده بازار سرمایه رشد بهتری را تجربه خواهد کرد.
کد خبر : ۲۵۴۷۴۸

روند نزولی در هیجانات بازار سرمایه

سید علی طباطبایی کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، در خصوص حذف ارز دولتی بیان کرد: به نظر می‌رسد با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، حدود ۵ تا ۶ درصد حاشیه سود صنایع افزایش پیدا می‌کند که در این صورت افزایش قیمت مصرف‌کننده به خصوص در گروه‌های مواد غذایی و دارویی بعید به نظر می‌رسد؛ بنابراین شرایط باید به گونه‌ای شود که حاشیه سود بنگاه‌های اقتصادی نیز افزایش یابد، چراکه در این صورت می‌توان گفت روند سرمایه‌گذاری بلند مدت در بازارسرمایه شکل خواهد گرفت.

طباطبایی ضمن تأکید بر لزوم بازگشت نقدینگی به بازارسرمایه اظهار کرد: اگر قیمت‌گذاری دستوری از قوانین شرکت‌ها حذف شود، بنگاه‌ها و شرکت‌ها خود می‌توانند به سمت افزایش سودآوری حرکت کرده و در نتیجه منجر به بهبود وضعیت بازار شوند. همچنین برگشت نقدینگی به بورس، نیازمند اعتماد سرمایه‌گذاران بوده که می‌توان گفت برای بازگشت اطمینان، محدود کردن حقوقی‌ها در عرضه بازار تأثیری نخواهد گذاشت.


بیشتر بخوانید: محدودیت بورسی؛ نتیجه عدم شفافیت اقتصادی


کارشناس بازار با اشاره به محدودیت سبدگردانان از عرضه تصریح کرد: در حال حاضر به نظر می‌رسد ۹۰ درصد سبدگردان‌ها با وجود پتانسیل عرضه، جایی برای خرید ندارند که در این راستا می‌توان گفت با توجه به وضعیت فعلی، زمان مناسبی برای فروش در بورس نیست؛ بنابراین اگر شرایط صندوق‌های سرمایه گذاری تغییر کند به صورتی که بتوانند فعالیت مداوم داشته باشند، روند بازار به سمت بهبودی خواهد رفت.

وی در ادامه افزود: به نظر می‌رسد هر چه به پایان سال نزدیک می‌شویم، عرضه‌ها افزایش یافته و بحث شناسایی سود سهم‌ها و صندوق‌ها نیز مطرح می‌شود که در این راستا تمایل افراد به خروج از بازار کاملا طبیعی است. با توجه به اینکه هیجان در بورس تقریبا روند نزولی گرفته، به نظر می‌رسد در اواخر فروردین سال آینده بازار سرمایه رشد بهتری را تجربه خواهد کرد.

طباطبایی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط، به نظر می‌رسد وضعیت بازار هفته آینده مساعد می‌شود؛ اما نه به گونه‌ای که کاملا روند صعودی سبز را در پیش بگیرد. در واقع به احتمال زیاد روند بورس تعادلی شده و با توجه به پارامتر‌ها می‌توان گفت صنایع پالایشی و دارویی جذاب‌تر خواهند بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
بازی با
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

بازی با "قیمت‌گذاری دستوری"، آزمون سخت دولت

ضرورت حذف یک رانت بزرگ در کشور
نایب رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان فراز در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

ضرورت حذف یک رانت بزرگ در کشور

ارزندگی بورس از سایر بازارها، جلو زد
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

ارزندگی بورس از سایر بازارها، جلو زد

پاشنه آشیل مشکلات بازار سرمایه، قسر در رفت!
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

پاشنه آشیل مشکلات بازار سرمایه، قسر در رفت!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
سلام دیگه جه کسانی دربازار سرمایه فغال هستند فقط صندوقها وحقوقیها دارند با خودشان وکدهای شخصی معامله میکنند شخص حقیقی دیکر وجود ندارد اخر وعاقبت تخصص کرائی جنین منجلاب میشود صبر میکمیم تا عاقبت این مدعیان تخصص را ببینیم