بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
در گفت‌وگو با کارشناس بازارسرمایه مطرح شد:

لزوم حذف عرضه‌اولیه اجباری توسط سازمان بورس

لزوم حذف عرضه‌اولیه اجباری توسط سازمان بورس
بسیاری از صنایع بورسی از لحاظ بنیادی و P/E آینده نگر در حالت ارزنده قرار دارند؛ اما به این معنی نیست که الان لزوما زمان مناسبی برای خرید باشد.
کد خبر : ۲۵۴۸۶۴

لزوم حذف عرضه اولیه اجباری توسط سازمان بورس

ابراهیم سماوی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز، در خصوص عرضه‌های اولیه بازار بیان کرد: با توجه به اینکه عرضه‌های استقلال و پرسپولیس پرطرفدار بوده و رسانه‌ها بیشتر توجه خود را روی آن‌ها گذاشته، مدیران مربوطه قصد دارند در دوره مدیریت خود این مجموعه‌ها را عرضه و این موفقیت را به نام خود ثبت کنند. در حالی که شرایط بازار طوری نیست که بتوان متعدد و بدون برنامه عرضه اولیه را ارائه کرد.


بیشتر بخوانید: اراده‌ای برای سبز شدن "بورس" نیست


وی در ادامه افزود: همچنین در خصوص عرضه‌های اولیه یک ماه اخیر می‌توان گفت بسیاری از شرکت‌ها با توجه به اینکه ۱۸ ماه از زمان پذیرش آن‌ها گذشته، طبق قوانین و مقررات مجبور به عرضه اولیه هستند؛ بنابراین سازمان بورس باید برخی قوانین را تغییر دهد تا شرکت‌ها مجبور به عرضه اولیه پس از ۱۸ ماه نشوند. البته محدود کردن حقوقی‌ها و سبدگردان‌ها از عرضه در بازار باعث شده عرضه‌های اولیه همانند سابق، با استقبال زیادی مواجه نشود.

سماوی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی می‌توان گفت بسیاری از صنایع بورسی از لحاظ بنیادی و P/E آینده نگر در حالت ارزنده قرار دارند؛ اما به این معنی نیست که الان لزوما زمان مناسبی برای خرید باشد. چرا که برای خرید باید به پارامتر‌هایی مانند ارزش معاملات توجه کرد و از طرفی ابهاماتی در مذاکرات برجام وجود دارد که سهامداران باید تا شفاف شدن شرایط و نتیجه آن صبر کنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات مدیره "تپکو" در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

سهامداران "هپکو" اوضاع «یتیم اراکی» را نمی‌پسندند

محدودیت بورسی؛ نتیجه عدم شفافیت اقتصادی
در گفتگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

محدودیت بورسی؛ نتیجه عدم شفافیت اقتصادی

محدودیت حقوقی‌ها در عرضه بی‌نتیجه ماند
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

محدودیت حقوقی‌ها در عرضه بی‌نتیجه ماند

ارسال نظر