بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
دومین دوره آموزشی ویژه ناشران بازار سرمایه برگزار شد؛

جمع بندی مشکلات صنایع با راه اندازی میز صنعت

نخستین جلسه از سلسله جلسات دومین دوره آموزشی ویژه ناشران بازار سرمایه با حمایت شرکت بورس اوراق بهادار تهران، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و شرکت فرابورس ایران باهدف افزایش تعامل ناشران با بازار سرمایه و افزایش سطح سواد مالی در مرکز مالی ایران برگزار شد.
کد خبر : ۲۵۴۹۱۱

جمع بندی مشکلات صنایع با راه اندازی میز صنعت

به گزارش بورس نیوز، این جلسه با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیرعامل مرکز مالی ایران، سرپرست معاونت ناشران و اعضای شرکت بورس اوراق بهادار تهران، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، مدیرعامل فرابورس ایران و با حضور بیش از ۷۰۰ نفر از اعضای هیئت‌مدیره و مدیران بازار سرمایه برگزار شد.



در ابتدای این وبینار سجاد موحد، مدیرعامل مرکز مالی ایران هدف اصلی از برگزاری این دوره آموزشی را تعامل ناشران مختلف با یکدیگر و سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر و سیاست‌گذار و همچنین آشنایی هر چه بیشتر با قوانین و مقررات بازار سرمایه بیان کرد.

وی افزود: با توجه به نیازسنجی صورت گرفته و درخواست ناشران، مباحثی از جمله تأمین مالی از طریق بازار سرمایه و بازار بدهی، مباحث مربوط به افزایش سرمایه و ارزش‌گذاری، تکالیف مالیاتی ناشران و همچنین آشنایی با سامانه‌های مورد نیاز ناشران در خصوص ایفای تعهدات خود در این دوره آموزشی برای ناشران در نظر گرفته شده است.

مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان دومین سخنران، این دوره را در راستای ارتقای سواد مالی و فرهنگ سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه دانست و اظهار کرد: شرکت‌های پذیرفته‌شده در بازار سرمایه به واسطه قوانین و مقررات و دستاورد‌های موجود، مسئولیت‌هایی دارند که ممکن است به واسطه نداشتن آشنایی کافی، با مشکلاتی مواجه شوند، زیرا با درگیر شدن بخش عمده‌ای از مردم در بازار سرمایه انتظارات از بازار به‌شدت افزایش یافته و حساسیت‌ها هم بسیار زیاد است.

وی افزود: در این خصوص، وظیفه اصلی بر دوش ناشران است تا از طریق توسعه فعالیت‌های خود و افزایش سرمایه و بحث‌های استفاده از این ابزار‌ها و در واقع نهاد‌های مالی و بازار سرمایه بتوانند کسب‌وکار خود را در زنجیره‌های تولید توسعه داده و به توسعه بازار سرمایه کمک کنند.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: برگزاری این دوره در مرکز مالی ایران باعث نزدیکی بیشتر ارکان بازار و ناشران است تا بتوانند به توسعه شرکت‌ها کمک کرده و ناشران نیز نقش مفیدتری ایفا کنند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: ارتباط مستقیم آنلاین با صنایع مختلف یکی از بحث‌های جدی در سازمان بورس است که با راه‌اندازی یک اداره دائمی به نام میز صنعت، می‌توان مسائل، مشکلات و چالش‌های صنایع مختلف را جمع‌بندی کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
اعتماد با تئوری، توئیت و ابوالمشاغل‌ها به بورس برمی‌گردد؟
۱۰ فرمان خاندوزی برای بازاری که پاشنه آشیل تیم اقتصادی دولت شده؛

اعتماد با تئوری، توئیت و ابوالمشاغل‌ها به بورس برمی‌گردد؟

برخی صنایع از سوخت‌های جایگزین استفاده کنند
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

برخی صنایع از سوخت‌های جایگزین استفاده کنند

ارسال نظر