بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
در نشست علنی امروز صبح مجلس شورایی اسلامی؛

مجلس جهت توسعه حمل و نقل عمومی مجوز داد

مجلس جهت توسعه حمل و نقل عمومی مجوز داد
نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با بند (ج) و (د) تبصره (۵) ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ موافقت کردند.
کد خبر : ۲۵۵۱۱۶

حمل و نقل عمومی+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، بر اساس بخش درآمدی بند (ج) تبصره (۵) در سال ۱۴۰۱ آمده است:

ج- اوراق فروش‌نرفته بند‌های (الف) و (ب) این تبصره برای مطالبات در سقف اعتبار مربوطه با تأیید رئیس دستگاه اجرائی و ذی‌حساب- مدیر امور مالی ذی‌ربط و سازمان برنامه و بـودجه کشـور قابل واگذاری به تمامی طلبکاران (اعم از پیمانکاران، مشاوران، تأمین‌کنندگان تجهیزات و همچنین سایر هزینه‌های تعهد‌شده اعتبارات این قانون از جمله تملک اراضی) است.

همچنین در بند د این تبصره آمده است:

د- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی و زیر ساخت‌های شهری مدیریت پسماند و نیروگاه‌های زباله سوز، بازسازی بافت‌های فرسوده و ساماندهی حاشیه نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی به شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آن‌ها اجازه داده می‌شود با تأیید وزارت کشور تا سقف یکصد و بیست هزار میلیارد (۱۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال اوراق مالی اسلامی ریالی با تضمین خود و با بازپرداخت اصل و سود آن توسط همان شهرداری‌ها منتشر کنند.

تضمین بازپرداخت اصل و سود این اوراق برای اجرای طرح‌های قطار شهری و حمل و نقل شهری به نسبت پنجاه درصد (۵۰ درصد) دولت و پنجاه درصد (۵۰ درصد) شهرداری‌ها است.

اوراق فروش‌نرفته این بند در سقف مطالبات معوق طرح با تأیید شهرداری مربوط قابل واگذاری به طلبکاران آن طرح است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر