بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
بازسازی خسارت ناشی از سیل و ساماندهی رودخانه ها مصوب شد
نمایندگان مردم در خانه ملت به شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها اجازه دادند تا نسبت به پیشگیری و بازسازی خسارت ناشی از سیل و ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها و آب بندان‌ها و استخر‌ها و لایروبی تالاب‌ها و سد‌ها به شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها و سازمان آب و برق خوزستان اقدام شود.
کد خبر : ۲۵۵۳۰۷

بازسازی خسارت ناشی از سیل و ساماندهی رودخانه ها مصوب شد

به گزارش بورس نیوز، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با بند‌های (و) و (ز) تبصره ۸ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.



براساس بند (و) تبصره ۸ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور؛ به منظور پیشگیری و بازسازی خسارت ناشی از سیل و ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها و آب بندان‌ها و استخر‌ها و لایروبی تالاب‌ها و سد‌ها به شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها و سازمان آب و برق خوزستان اجازه داده می‌شود بهره‌برداری از مصالح مازاد رودخانه‌ای و خاک مازاد آب بندان‌ها را از طریق مزایده به پیمانکاران و بهره برداران شن و ماسه (با به‌کارگیری پیمانکاران دارای صلاحیت) به شرط واریز حقوق دولتی و رعایت ملاحظات محیط زیستی و حقوق ذینفعان و بهره برداران بخش کشاورزی واگذار نماید. در صورت وصول درآمد مازاد بر عملیات تعیین شده در قرارداد، منابع حاصله به ردیف درآمدی ۱۶۰۱۴۹ واریز می‌گردد.

براساس بند (ز) تبصره ۸ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور؛ وزارتخانه‌های نیرو (از طریق شرکت‌های ذیربط) و جهاد کشاورزی مکلفند عواید حاصل از اجرای طرح‌های مهار و تنظیم آب‌های مرزی و مشترک به ترتیب فروش حق اشتراک، درآمد حاصل از فروش آب و برق (پس از کسر هزینه‌های بهره برداری طرح‌های مذکور) و واگذاری اراضی ملی پایاب دریافت و به ترتیب به ردیف‌های درآمدی شماره ۱۴۰۱۹۱ و شماره ۲۱۰۲۳۱ جدول شماره (۵) این قانون واریز نمایند.

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
آگهی‌های تبلیغاتی نشریات مشمول مالیات نمی شوند
در نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی؛

آگهی‌های تبلیغاتی نشریات مشمول مالیات نمی شوند

معافیت واحدهای آموزشی دولتی از پرداخت هزینه انرژی
در نشست علنی مجلس شورای اسلامی موافقت شد؛

معافیت واحدهای آموزشی دولتی از پرداخت هزینه انرژی

ارسال نظر