بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱
تمایل بازار به صعود محدود و آرام
در انتظار بهبود شرایط عمومی بازار در روز‌های پایانی اسفند و ابتدای سال ۱۴۰۱ هستیم و تمایل بازار به صعود محدود و آرام بیشتر از کاهش است.
کد خبر : ۲۵۵۴۰۸

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، در روز دوشنبه شاخص کل سرانجام توانست با افزایش ۲۶۴۱ هزار واحدی در کانال یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحدی قرار بگیرد. شاخص هم وزن نیز با رشد ۰.۹۵ درصدی به معاملات خود پایان داد.

به دنبال افزایش قیمت نفت، فلزاتی مانند روی و مس نیز روند افزایشی داشتند. اما نیاز به نقدینگی سهامداران حقیقی و حقوقی‌ها ممکن است تا روز‌های پایانی معاملاتی اسفند به طرف تقاضا اجازه ورود ندهد.

البته در انتظار بهبود شرایط عمومی بازار در روز‌های پایانی اسفند و ابتدای سال ۱۴۰۱ هستیم و تمایل بازار به صعود محدود و آرام بیشتر از کاهش است.

روند نزولی قیمت دلار

دلار با آغاز معاملات در روز گذشته به سطح ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان نیز کاهش یافت، اما به تدریج با افزایش قیمت به ۲۶ هزار و ۳۰تومان قیمت گذاری شد. سکه نیز با اندکی کاهش قیمت در قیمت ۱۱ میلیون و ۹۸۵ هزار تومان معامله شد.

از شرق تا غرب

شاخص‌های اصلی سهام ایالات متحده دیروز روند کاهش را ثبت کردند؛ به طوری که داوجونز با کاهش ۶۷۱ واحدی در ۳۳۲۲۰ هزار واحد قرار گرفت. S&P ۵۰۰ و نزدک نیز با کاهش بیش از یک درصدی مواجه بودن.

شاخص سهام Nikkei ۲۲۵ نیز، اما با معاملات مثبت به ۲۶۸۴۵ رسید. سهام شانگ‌های چین ۲۶ واحد افزایش یافت.

قیمت نفت دربالاترین سطح در ۷ سال گذشته

بهای نفت برنت در معاملات روز گذشته به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۴ رسید و در نهایت به قیمت۱۱۰ دلار در هر بشکه رسید. اونس جهانی طلا نیز با افزایش حدود ۲۰ دلاری در ۱۹۲۵ دلار معامله شد.

سبزی بازار رمزارز‌ها

رنگ بازار رمزارز‌ها برای چندمین روز متوالی سبز ماند؛ به طوری که بیت کوین ۴۳ هزار دلار دست به دست شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر