بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
نفت ۳ رقمی، آب روی آتش تامین‌مالی دولت!
با توجه به رشد نرخ جهانی نفت، احتمالا آتش دولت از تامین ‌مالی کسری بودجه کمی شعله خود را از دست خواهد داد و نقدینگی با اجازه تنفس بیشتری می‌تواند به زیر تابلوی بورس، به دم و بازدم خود ادامه دهد.
کد خبر : ۲۵۵۱۹۶

پیش گشایش؛

به گزارش بورس نیوز، بارها اعلام شده که در نیمه دوم بهمن‌ماه شاخص شروع به حرکات ریزی خواهد کرد و نشانه‌های رشد بازار و دوری از نوسان‌گیری دولت بخاطر تامین کسری بودجه رشد شاخص احتمالا به نیمه دوم اسفند‌ماه موکول می‌شود که تا اینجا، این پیش‌بینی درست از آب درآمده است.

پس از یک روند نزولی که بیش از نیم سال به‌طول انجامیده، امکان رشد و حرکت سهم‌ها از نقطه ارزندگی فعلی کاملا وجود داشته و امیدواریم که بازار بتواند به مسیر اصلی خود بدور از هرگونه تامین‌مالی غیرحرفه‌ای که تنها بنیه بورس را ضعیف‌تر می‌کند، به راه خود ادامه دهد.

سهامداران باید توجه داشته باشید که اوضاع بازارسرمایه کاملا مساعد رشد بوده و نفت بالای ۱۰۰ دلار، جیب دولت را پر پول‌تر می‌کند و تامین‌مالی پاستورنشینان را کمرنگ‌تر، بنابراین خواهش می‌کنیم که جنگ روسیه و اوکراین را به پرتفوی خود گره نزنید چراکه بورس روس‌ها نیز سبز است.

دلار در میانه پایینی ۲۶ هزارتایی!

با نگاهی به بازار ارز‌ها می‌توان دلار را در نرخ ۲۶ هزار و ۴۰۰ تومان پیدا کرد و این نرخی بوده که احتمالا اگر نوسان‌های شب عید به‌جان دلار رسوخ نکند، دلار ۲۵ تا ۲۶ هزارتومان را باید در پایان سال دید؛ البته یورو به زیر ۳۰ هزارتومان رسیده و در این روز‌ها با نرخ ۲۹ هزار و ۷۶۰ تومان قیمت‌گذاری شده است.

از سوی دیگر، تابلوی صرافی‌ها نیز نرخ هر سکه بهار آزادی را ۱۲ میلیون تومان و هر سکه امامی را هم ۱۲ میلیون و ۱۸۰ هزارتومان نشان می‌دهد.

هر گرم طلا به نرخ یک میلیون و ۲۰۳ هزارتومان در تابلوی طلافروشی‌ها نقش بسته است.

از شرق تا غرب

دامنه‌نوسان باز بازار‌های جهانی باعث شد که در ابتدای وقوع جنگ روسیه و اوکراین بازار‌ها کاملا نزولی شده و یک ریزش را به جان بخرد اما؛ باید این سوی ماجرا را نگاه کرد که تمام بازار‌ها بخاطر وجود دامنه‌نوسان باز سریعا خود را ترمیم کرده و توانستند به سوی رشد موفقی گام بردارند.

داوجونز با رشد ۸۳۴ واحدی، S&P با رشد ۹۶ واحدی، نزدک با رشد ۲,۵ واحدی، شاخص Nikkei ژاپن با رشد ۵۰۵ واحدی، شاخص شانگ‌های با رشد ۲۱ واحدی از جمله شاخص‌های سبزپوشی بودند که توانستند سرخی خود را به سبزی بهار تبدیل کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر