بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
در گفت‌وگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

رشد نرخ نفت و کامودیتی به‌کام اقتصاد ایران

رشد نرخ نفت و کامودیتی به‌کام اقتصاد ایران
دولت می‌تواند با افزایش فروش نفت، تامین مالی خود را تا حد زیادی از طریق درآمد‌های نفتی و فروش دارایی سرمایه خود انجام دهد.
کد خبر : ۲۵۵۵۲۷

افزایش قیمت نفت و کامودیتی به نفع ایران شد

سعید درخشانی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز، در خصوص تأثیرات برجام در بازار بیان کرد: در صورتی که مذاکرات وین به نتیجه نرسد، به نظر می‌رسد دولت در سال جدید تامین مالی خود را از بورس ادامه دهد و در غیر اینصورت می‌توان گفت دخالت دولت در بازار سرمایه کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین منبع تأمین مالی دولت در سال آینده کاملا به نتیجه مذاکرات بستگی دارد.

وی ادامه داد: در واقع دولت می‌تواند با افزایش فروش نفت، تامین مالی خود را تا حد زیادی از طریق درآمد‌های نفتی و فروش دارایی سرمایه خود انجام دهد. در غیر اینصورت دولت مجبور می‌شود از طریق فروش دارایی مالی، کسری تراز عملیاتی را جبران کند.


بیشتر بخوانید: احتمال تعادل بازار سرمایه در سال آینده


کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت روند بازار تا پایان سال اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل وقوع جنگ اوکراین و روسیه، قیمت نفت و کامودیتی‌ها افزایش پیدا کرده است. در این راستا با توجه به اینکه ایران نیز از صادرکنندگان این مواد بوده، به نظر می‌رسد در کوتاه مدت به نفع بازار سرمایه باشد. البته باید دید در میان مدت و بلند مدت چه اتفاقی خواهد افتاد چرا که این روند در آینده قابل پیش بینی نیست.

درخشانی در پایان اظهار کرد: زمانی که برخی از مردم بدون توجه به وضعیت بنیادی بازار به دنبال خرید سهم می‌روند، ریزش آن قابل پیش بینی می‌شود چرا که بورس افزایش بیش از حدی را تجربه کرده است. همچنین در این راستا می‌توان گفت تأثیر پذیری بورس از اتفاقات در روند نزولی به این دلیل است که اکثر فعالان بازار در این حوزه حرفه‌ای نیستند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معرفی سیگنال تغییر وضعیت بورس
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

معرفی سیگنال تغییر وضعیت بورس

گره زدن پرتفو به مذاکرات؛ اشتباهی استراتژیک
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

گره زدن پرتفو به مذاکرات؛ اشتباهی استراتژیک

در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

درآمد‌های نفتی و فتیله اوراق فروشی دولت

بورس و روند خنثی و رکودی در اسفند
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

بورس و روند خنثی و رکودی در اسفند

ارسال نظر