بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

درآمد‌های نفتی و فتیله اوراق فروشی دولت

حذف دامنه نوسان که بحث داغ این روز‌ها بوده، نمی‌تواند در بازگشت اعتماد به بازار کمکی کند و می‌توان گفت این ایده فقط در حد یک تئوری است.
کد خبر : ۲۵۵۴۳۲

روند آتی بازار سرمایه در دست درآمد‌های نفتی

حمیدرضا شماخی مدیر سرمایه گذاری شرکت بیمه نوین در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، بیان کرد: به نظر می‌رسد بخشی از تامین مالی دولت در سال ۱۴۰۱ از طریق فروش سهام و اوراق انجام شود. البته این موضوع بیشتر به وضعیت درآمد‌های نفتی ایران بستگی دارد. در صورتی که قیمت نفت در همین رده بماند، دولت می‌تواند سود خوبی از این موضع بدست بیاورد.


بیشتر بخوانید: حذف کامل دامنه نوسان به هیچ عنوان اجرایی نیست


شماخی در خصوص وضعیت بازار تا پایان سال اظهار کرد: به نظر می‌رسد روند بازارسرمایه تا آخر سال به همین شکل نوسانی بماند و از طرفی ورود سرمایه به بورس با مشکل مواجه شده است. البته در این بین ریسک برجام نیز وجود دارد که می‌توان به نتایج مثبت آن امیدوار بود؛ اما به دلیل عدم نقدینگی، فعلا بازار سرمایه حرکتی نمی‌کند.

مدیر سرمایه‌گذاری "نوین" با اشاره به عکس العمل بازار نسبت به اتفاقات پیرامون خود، گفت: بنابراین در حال حاضر روند بورس نزولی بوده که می‌توان گفت از لحاظ تکنیکالی بسیاری از مقاومت‌ها را تجربه نکرده و از طرفی حجم معاملات نیز کاهش پیدا کرده است. در این راستا به نظر می‌رسد بازار سرمایه هنوز کف محکمی برای خود نساخته و با کوچک‌ترین خبری از خود واکنش نشان می‌دهد.

روند آتی بازار سرمایه در دست درآمد‌های نفتی

وی در رابطه با تأثیر حذف دامنه نوسان اذعان کرد: حذف دامنه نوسان که بحث داغ این روز‌ها بوده، نمی‌تواند در بازگشت اعتماد به بازار کمکی کند و می‌توان گفت این ایده فقط در حد یک تئوری است. در واقع بازار سرمایه ایران به آن سطح از کارایی مناسب نرسیده به گونه‌ای که قیمت‌ها در این حوزه تناسبی با ارزش شرکت‌ها ندارد.

شماخی در پایان خاطرنشان کرد: در نتیجه حذف دامنه نوسان می‌تواند آشفتگی فعلی در بازار سرمایه را افزایش دهد، بنابراین افزایش دامنه نوسان می‌تواند کمک بهتری برای بازار باشد. البته در وضعیت فعلی که حجم مبنا در برخی سهم‌ها حذف شده، تاثیر مثبتی نداشته و حتی می‌تواند اثرات منفی برای آن‌ها داشته باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
اقتصاد نسبی، ارزندگی بورس را لرزان کرد
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

اقتصاد نسبی، ارزندگی بورس را لرزان کرد

حمایت دولت یعنی نظارت نه دخالت
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

حمایت دولت یعنی نظارت نه دخالت

زجرکش‌کردن سهامدار با اصرار بر سیاستی غلط
رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان هدف در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

زجرکش‌کردن سهامدار با اصرار بر سیاستی غلط

ارسال نظر