بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

رشد سود ریالی ۳ صنعت بورسی؛ ثمره تصمیم امروز مجلس

رشد سود ریالی ۳ صنعت بورسی؛ ثمره تصمیم امروز مجلس
مدیر پرتفوی صندوق سرو سودمند مدبران گفت: مهمترین نقطه قوت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، جلوگیری از رانت و حذف پدیده قاچاق معکوس کالاهایی است که مشمول دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده‌اند.
کد خبر : ۲۵۵۶۱۵

رشد سود ریالی ۳ صنعت بورسی؛ ثمره تصمیم امروز مجلس

به گزارش بورس نیوز، بالاخره حذف ارز ۴۲۰۰ با ۱۹۴ رای مثبت و ۴۲ رای مخالف به تصویب مجلس رسید‌. کالابرگ جایگزین ارز ۴۲۰۰ تومانی خواهد شد.

علیرضا نجارپور مدیر پرتفوی صندوق سرمایه گذاری سرو سودمند مدبران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: مهمترین نقطه قوت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، جلوگیری از رانت و حذف پدیده قاچاق معکوس کالاهایی است که مشمول دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده‌اند.

وی ادامه داد: ضمن اینکه تولیدکنندگان این کالاها هم فرصتی برای افزایش سودآوری خواهند داشت. البته حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی موجب تورم در بازار برخی کالاها خواهد شد، اما به هر حال چاره‌ای جز حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نداریم. حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تصمیم خوبی بود که امروز توسط مجلس شورای اسلامی اتخاذ شد و معتقدم حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به‌مراتب هم برای اقتصاد کشور هم برای دولت و هم برای مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بهتر از تخصیص این ارز خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با تاثیر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بر بازار سرمایه گفت: در شرایط فعلی با توجه به خبر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، صنایعی که مشمول دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی بودند (سهم‌های گروه روغن نباتی، زراعی و دامپروری و نیز دارویی‌ها) پتانسیل رشد دارند. در نظر داشته باشید که در نتیجه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، احتمالا حاشیه سود این شرکت ها کاهش می یابد؛ اما سود ریالی این شرکت‌ها افزایش خواهد یافت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
گره زدن پرتفو به مذاکرات؛ اشتباهی استراتژیک
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

گره زدن پرتفو به مذاکرات؛ اشتباهی استراتژیک

اشتباهات استراتژیک معامله‌گران
یک کارشناس بازارهای مالی در گفت‌گو با بورس نیوز تشریح کرد:

اشتباهات استراتژیک معامله‌گران

ارسال نظر