بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
پس از گذشت ۲ ماه درآمد ماهانه "شاراک" صعودی شد؛

افزایش فروش صادراتی "شاراک"/ فروش ۷۲,۶هزار در بهمن‌ماه

افزایش فروش صادراتی
پتروشیمی شازند طی ۱۱ ماه گذشته درآمدی که از فروش محصولات در بازار صادراتی به دست آورد بالغ‌بر ۶۸،۱۱۲ میلیارد ریال بود که ۳۷ درصد کل درآمد‌های تجمیعی این پتروشیمی را در برگرفت.
کد خبر : ۲۵۵۶۲۲

پتروشیمی شازند+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، مجموع درآمد ماهانه‌ای که پتروشیمی شازند (اراک) در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به بهمن‌ماه سال جاری از فروش محصولات طی این دوره شناسایی کرد بالغ‌بر با ۱۸،۴۵۲ میلیارد ریال بود طی ۱۱ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی تاکنون نیز مجموع درآمد تجمیعی این پتروشیمی ۱۸۴،۶۶۷ به ثبت رسید.

عملکرد ماهانه پتروشیمی شازند+بورس نیوز

پتروشیمی شازند (اراک) درآمدی که در بهمن‌ماه از فروش محصولات به دست آورد مربوط به ۲ بازار داخلی و صادراتی بود که بیشترین درآمد در بازار داخل کشور شناسایی شد که تشکیل‌دهنده ۶۳ درصد از کل درآمد‌ها طی این دوره ماهانه بود و همچنین توانست از فروش محصولات در بازار صادراتی ۶،۸۷۲ میلیارد ریال درآمد کسب کند.


بیشتر بخوانید: عرضه محصولات "شاراک" ۱۲ درصد افزایش یافت


درآمد‌ ماهانه "شاراک" از ابتدای سال مالی

بر پایه گزارش صورت گرفته توسط گروه تحقیق بورس نیوز درآمد ماهانه‌ای که پتروشیمی شازند (اراک) در بهمن‌ماه سال جاری به ثبت رساند پس از ۲ ماه با رشد درآمد مواجه بود، این پتروشیمی نسبت به ماه گذشته ۷ درصد افزایش را مشاهده کرد و نسبت به درآمدی که طی دوره مشابه سال گذشته توانست از خود بر جای بگذارد با ۳۵ درصد رشد همراه بود.

روند درآمد ماهانه شاراک+بورس نیوز

درآمد‌های تجمیعی "شاراک" طی ۱۱ ماه گذشته (منتهی به اسفندماه ۱۴۰۰) نیز ۹۱ درصد افزایش پیدا کرد، بر اساس نمودار فوق بیشترین درآمد شناسایی‌شده توسط پتروشیمی شازند طی ۱۱ ماه گذشته متعلق به شهریورماه با ۲۱ هزار میلیارد ریال بود و پس‌ازآن نیز عمده‌ترین درآمد ماهانه در آبان ماه گزارش‌شده است.

بیشترین درآمدزایی پتروشیمی شازند از فروش محصولات در بازار داخل کشور با ۱۱،۵۷۹ میلیارد ریال بود و در این بازار نیز عمده‌ترین درآمد از فروش محصول «دو اتیل هگزانول» با ۲،۳۰۰ میلیارد ریال به دست آمد، همچنین درآمد حاصل از فروش محصولات در بازار صادراتی نیز ۶،۸۷۲ میلیارد ریال ثبت شد که بیشترین درآمد ارائه‌شده در این بازار نیز مربوط به فروش «هیدروکربور ۸۰ A» بود که ۲،۰۵۷ میلیارد ریال درآمدزایی برای این پتروشیمی داشت.

پتروشیمی شازند طی ۱۱ ماه گذشته درآمدی که از فروش محصولات در بازار صادراتی به دست آورد بالغ‌بر ۶۸،۱۱۲ میلیارد ریال بود که ۳۷ درصد کل درآمد‌های تجمیعی این پتروشیمی را در برگرفت، درآمدزاترین محصولی که شاراک از ابتدای سال مالی تاکنون داشته مربوط به «هیدروکربور ۸۰ A» و «پلی اتیلن سنگین» بود و همچنین درآمد ماهانه‌ای که از بازار صادراتی شناسایی شد نسبت به ماه گذشته ۳۸ درصد افزایش پیدا کرد.

روند مقدار فروش پتروشیمی شازند (اراک)

بر اساس این گزارش، "شاراک" در بهمن‌ماه مجموع فروش محصولات خود را طی این دوره یک‌ماهه بالغ‌بر ۷۲,۶۸۷ تن اعلام کرد و از ابتدای سال مالی تاکنون نیز مقدار فروش محصولات این پتروشیمی ۷۷۵,۴۵۹ تن بود، همچنین محصولاتی که این دوره ۱۱ ماهه به فروش رسید نسبت به سال گذشته ۴ درصد کاهش پیدا کرد و فروش ماهانه این پتروشیمی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۸ درصد افزایش فروش را شاهد بود.

روند فروش محصولات شاراک تا بهمن ماه+بورس نیوز

بیشترین مقدار فروش "شاراک" در بهمن‌ماه از بخش فروش در بازار داخلی بود که ۴۱,۷۴۳ تن از محصولات را به فروش رساند، بیشترین محصول فروش رفته طی این دوره ماهانه در اختیار محصول «پلی‌پروپیلن» در بازار داخلی با ۵،۶۸۴ تن بود که نرخ فروش آن ۳۷ میلیون تومان در ازای هر تن به ثبت رسید، لازم به ذکر است که نرخ فروش این محصول نسبت به ماه گذشته کاهش پیدا کرد.

مقدار فروش محصولات پتروشیمی شازند در بازار صادراتی با افزایش ۳۵ درصدی همراه بود، همچنین پرفروش‌ترین محصولی که در این بازار به فروش رسید مربوط به «هیدروکربور۸۰ A» با ۱۱،۵۵۱ تن بود که نرخ فروش این محصول نیز ۱۷ میلیون و ۸۰۸ هزارتومان در ازای هر تن به ثبت رسید.

گران‌ترین محصول این پتروشیمی در اختیار محصول «وینیل استات» در بازار صادراتی با نرخ ۴۷ میلیون و ۲۴۹ هزارتومان بود که نسبت به ماه گذشته ۱۹ درصد کاهش نرخ داشت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عرضه محصولات
مقدار تقاضا برای محصولات پتروشیمی شازند ۸،۹۱۴ تن اعلام شد؛

عرضه محصولات "شاراک" ۱۲ درصد افزایش یافت

عرضه ۶,۷۱۹ تنی محصولات
بیشترین متقاضی را «پلی اتیلن سبک خطی» داشت؛

عرضه ۶,۷۱۹ تنی محصولات "شاراک" طی هفته گذشته

ترکیب جدید هیات مدیره
با اعلام شرکت پتروشیمی اراک؛

ترکیب جدید هیات مدیره "شاراک" مشخص شد

ارسال نظر