بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

کف نرخ ارز برای بورس، کجاست

کف نرخ ارز برای بورس، کجاست
مدیرعامل کارگزاری آرمون بورس گفت: در حال حاضر بزرگترین ابهام موجود در بازار بحث برجام بوده، چرا که این موضوع می‌تواند از پارامتر‌های مهم تأثیرگذار در متغیر‌های کلان اقتصادی باشد.
کد خبر : ۲۵۵۶۴۵

برجام، بزرگترین ابهام بازار سرمایه

صادق قاسمی مدیرعامل کارگزاری آرمون بورس در گفت‌وگو با بورس نیوز، در خصوص وضعیت تامین مالی دولت در سال آینده بیان کرد: با توجه به بودجه سال ۱۴۰۱ می‌توان گفت تامین مالی دولت از طریق بازار سرمایه در سال بعد ادامه پیدا کرده که البته به نظر می‌رسد مقدار آن کمتر خواهد بود. در واقع در سال ۹۹ بلندپروازی‌هایی بین سهامداران رخ داد که نتیجه آن گسترش بی اعتمادی در بازار شد.


بیشتر بخوانید: معرفی سیگنال تغییر وضعیت بورس


وی ادامه داد: قاعدتا تامین مالی از طریق بازار سرمایه در سال آینده اتفاق می‌افتد؛ اما عدد‌های آن معقول‌تر و موجه‌تر دیده شده که با عملی کردن آن، می‌توان به بازگشت اعتماد سرمایه‌گذاران به بورس امیدوار شد. البته اگر تامین مالی دولت به‌گونه‌ای باشد که شرایط و پتانسیل بازار را در نظر نگیرد، قطعا تامین مالی خوبی انجام نمی‌گیرد، همانند چیزی که در سال گذشته اتفاق افتاد.

برجام، بزرگترین ابهام بازار سرمایه

قاسمی تصریح کرد: در حال حاضر بزرگترین ابهام موجود در بازار بحث برجام بوده، چرا که این موضوع می‌تواند از پارامتر‌های مهم تأثیرگذار در متغیر‌های کلان اقتصادی باشد. در واقع اگر نتیجه وضعیت سیاسی و مذاکرات مشخص شود، در این صورت قطعا می‌توان گفت منجر به اتفاقات مثبتی در بازار سرمایه خواهد شد.

مدیرعامل کارگزاری آرمون بورس در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به وضعیت نقدینگی که در کشور بوجود آمده، قیمت منطقی دلار نباید کمتر از ۲۳ الی ۲۶ هزار تومان باشد. البته با توجه به P/E بسیاری از شرکت‌های بنیادی که در حدود ۳ الی ۴ هستند، می‌توان گفت بازار سرمایه در حالت ارزنده قرار گرفته است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نیم نگاهی به بازارسرمایه ۱۴اسفندماه؛

رشد ۱۷ هزارواحدی با تاثیر از کامودیتی‌ها

کامودیتی‌ها و سودآوری شرکت‌های بورسی
رئیس اتحادیه صادرکنندگان سرب و روی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تشریح کرد:

کامودیتی‌ها و سودآوری شرکت‌های بورسی

به‌سراغ صید بزرگ زیر تابلوی بورس
بازارهای موازی جنب بورس؛

به‌سراغ صید بزرگ زیر تابلوی بورس

ارسال نظر