بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

زمان بازگشت شاخص‌کل به ۱,۸ میلیون واحدی

زمان بازگشت شاخص‌کل به ۱,۸ میلیون واحدی
مدیرعامل کارگزاری بانک ملت گفت: برجام تأثیری در بازار نداشته و در واقع صنایع بورسی راه برون رفت از مشکلات ناشی از برجام را پیدا کرده اند.
کد خبر : ۲۵۵۷۴۰

تأثیر برجام در صنایع بورسی از بین رفته

محمد مشاری مدیرعامل کارگزاری بانک ملت در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، بیان کرد: در دوره رکود، بازارسرمایه به اتفاقات مثبت عکس‌العملی نشان نمی‌دهند اما؛ در همین حال به اخبار منفی کاملا واکنش داده و از آن تأثیر می‌پذیرد؛ بنابراین در صورتی که طول دوره رکود تمام شود، بازار به اخبار و اتفاقات، واکنش مناسب و شایسته خواهد شد.

وی در اشاره به تأثیر توافقات در بازار گفت: در حال حاضر به نظر می‌رسد رفع تحریم‌ها تأثیری در بازار سرمایه نداشته باشد، چراکه شرکت‌های بورسی به کار خود ادامه داده و در واقع با هزینه بالاتر مواداولیه خود را می‌خرند. از طرفی خرید مواد مورد نیاز تولید و صادرات محصولات در این شرکت‌ها نیز با هزینه بیشتری صورت می‌گیرد.

مشاری افزود: به همین دلیل می‌توان گفت برجام تأثیری در بازار نداشته و در واقع صنایع بورسی راه برون رفت از مشکلات ناشی از برجام را پیدا کرده اند.


بیشتر بخوانید: آیا برجام دست دولت از بورس را کوتاه می‌کند!


مدیرعامل کارگزاری بانک ملت اظهار کرد: در هفته‌ منجر به پایان سال، می‌توان گفت بازار روند صعودی را طی خواهد کرد چراکه قیمت بازار‌های جهانی به خصوص در فروش نفت وضعیت خوبی را تجربه می‌کنند. در واقع اقتصاد ایران همیشه از قیمت نفت و میزان بارندگی‌ها تأثیر می‌پذیرد.

مشاری در پایان خاطرنشان کرد: از طرفی امسال هر دو پارامتر وضعیت خوبی داشتند، بنابراین می‌توان گفت در روند بازار سرمایه نیز تأثیر مثبتی خواهند داشت. همچنین برای سال آینده نیز به نظر می‌رسد بورس وضعیت خوبی داشته باشد به طوری که شاخص می‌تواند به محدوده ۱.۸ میلیون واحدی برگردد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت بورس تهران در آیین رونمایی بزرگترین دیتاسنتر بورس تهران:

اولویت بورس تهران ارائه سرویس‌های دیجیتالی است

رشد سود ریالی ۳ صنعت بورسی؛ ثمره تصمیم امروز مجلس
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

رشد سود ریالی ۳ صنعت بورسی؛ ثمره تصمیم امروز مجلس

امیدی به قطع دخالت دولت در بورس نیست
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح شد:

امیدی به قطع دخالت دولت در بورس نیست

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
محمد مشاری هرجای دنیا بود بخاطر شپلی الان باید جواب میداد نه اینکه پست بگیره