بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
آیا ایرادات معاملات نفتا و متانول، برطرف می‌شود
مدیرعامل سبدگردان مدبر آسیا گفت: مشکل اصلی از زیرساخت‌ها بوده که باعث شدند عمق بازار سرمایه و ارتباط مناسب بین مشتریان و بازار شکل نگیرد.
کد خبر : ۲۵۵۷۹۷

نفتا و متانول در انتظار زیرساخت‌های مناسب

مهدی حیدرزاده مدیرعامل سبدگردان مدبر آسیا در گفتگو با بورس نیوز، بیان کرد: مجوز‌های انجام معاملات و قرارداد‌های نفتا و متانول در بورس انرژی صادر شده اما؛ نقد و گله‌هایی به اعطای مجوزها وجود دارد که چرا همیشه در حوزه زیرساخت‌، فرآیندها و عملکرد آنها دچار ایراد است.

وی ادامه داد: در واقع باید تاکید کرد که شرکت‌ها و کارگزاری‌ها باید آماده معاملات در بازارها باشند و در این ارتباط انتظاراتی از ارکان وجود دارد تا سهولت ارتباط و با دقت کمّی، عملکرد‌ مناسبی را از خود برجای گذاریم.


بیشتر بخوانید: چگونه کارگزاری‌ها از نفتا و متانول محروم شدند


حیدرزاده افزود: از سوی دیگر، باید به این نکته اشاره داشت که عملکرد شرکت‌ها و کارگزاری‌ها در بورس‌ها که زیرساخت آن برای کارگزاران نیز فراهم شده باشد می‌تواند در بلند مدت، نتایج قابل قبولی را در بر داشته باشد.

مدیرعامل سبدگردان مدبر آسیا تاکید کرد: بنابراین باید با اصلاحات زیرساختی و فراگیرشدن ارائه خدمات، به‌نفع رشد و غنای بازار سرمایه حرکت کرد و نباید انحصاری در بازار وجود داشته باشد.

وی با انتقاد از زیرساخت‌های بازارسرمایه تصریح کرد: در واقع بزرگ‌ترین مشکل و شاید اصلی‌ترین آن را باید مربوط به زیرساخت‌ها دانست که تاکنون باعث شده عمق بازارسرمایه و ارتباط مناسب بین مشتریان و بازار شکل نگیرد.

حیدرزاده در پایان خاطرنشان کرد: البته امروز آیین رونمایی تابلو معاملات نفتا و متانول در بورس انرژی بوده که شاید احتمالا ایراد و انتقادهای فراوانی که به آن وارد بوده تا حدی برطرف شده که این رونمایی می‌خواهد، برگزار شود و احتمالا بورس انرژی در آینده به‌دنبال حاشیه نخواهد بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سد نقدینگی مقابل بورس باید بشکند
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

سد نقدینگی مقابل بورس باید بشکند

کف نرخ ارز برای بورس، کجاست
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

کف نرخ ارز برای بورس، کجاست

در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

"نقدینگی" از ذوب‌شدن سرمایه در بورس می‌ترسد!

ارسال نظر