بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

سد نقدینگی مقابل بورس باید بشکند

سد نقدینگی مقابل بورس باید بشکند
‌می‌توان گفت شرایط خوبی برای سرمایه‌گذاری مهیا شده و رشد کامودیتی‌ها در بازار‌های جهانی با توجه به تورم سایر کشور‌ها ادامه دار خواهد بود‌.
کد خبر : ۲۵۵۷۵۶

سد نقدینگی مقابل بورس باید بشکند

محمد گودرزی مدیرعامل کارگزاری بانک شهر در گفت‌وگو با بورس نیوز، در خصوص استفاده مالی دولت از بازار سرمایه بیان کرد: با توجه به بودجه سال ۱۴۰۱ و کسری بودجه احتمالی به نظر می رسد تأمین مالی دولت از بازار در سال آینده کماکان به عنوان منابع تأمین مالی استفاده کند. همچنین می توان گفت بحث اخذ مالیات از سپرده شرکت‌های حقوقی و سود سپرده بانکی آنها سیاستی در استفاده از اوراق دولتی برای تأمین مالی است.


بیشتر بخوانید: حقوقی‌ها در لباس حقیقی‌ها/ رشد ۱,۵ درصدی شاخص کل


وی در اشاره به وضعیت بازار سرمایه مطرح کرد: در حال حاضر می توان گفت شرایط بورس ایران ارتباط خاصی با بازارهای جهانی نداشته و وضعیت فعلی بیشتر به دلیل کمبود نقدینگی بوجود آمده است. از طرفی بازار سرمایه شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری داشته و سهم های ارزنده خوبی به خصوص در میان مدت و بلند مدت وجود دارد.

تداوم رشد کامودیتی ها در بازار جهانی

مدیرعامل کارگزاری بانک شهر اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی، به نظر می رسد ابهامات بودجه، بی اعتمادی حاصل از عملکرد دولت و شرایط سیاسی باعث شده نقدینگی به سمت بازار سرمایه نرود. به طور کلی می توان گفت شرایط خوبی برای سرمایه گذاری مهیا شده و رشد کامودیتی ها در بازارهای جهانی با توجه به تورم سایر کشورها ادامه دار خواهد بود.

گودرزی در پایان خاطرنشان کرد: حتی شرایط بحران اوکراین، روسیه، چین و تایوان باعث شده قیمت محصولات فلزی، پتروشیمی، نفت، گاز و... در دنیا افزایش یابد که بازار ایران نیز از آنها تأثیر گرفته است. در هر صورت پارامتر مهم فعلی، عدم سرمایه و اعتماد بوده که ابهامات شرایط سیاسی و نتیجه بودجه می تواند در بازگشت نقدینگی کمک مناسبی داشته باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نیم نگاهی به بازارسرمایه ۱۴اسفندماه؛

رشد ۱۷ هزارواحدی با تاثیر از کامودیتی‌ها

رشد نرخ نفت و کامودیتی به‌کام اقتصاد ایران
در گفت‌وگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

رشد نرخ نفت و کامودیتی به‌کام اقتصاد ایران

آیا خبر توافق
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

آیا خبر توافق "بورس" را بهشت می‌کند!

ارسال نظر