بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
ارزش بازار ارز‌های دیجیتالی ۱.۴۸ درصد افزایش یافت
مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۱.۷۵ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۴۸ درصد بیشتر شده است.
کد خبر : ۲۵۵۹۳۲

بیت کوین +بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، کمترین افت قیمت بیت‌کوین به زیر ۳۳ هزار دلار بود و هرگز بالاتر از ۴۶ هزار دلار قرار نگرفت. با طولانی‌تر شدن تجارت جانبی، جنگ ولادیمیر پوتین در اوکراین و تحریم‌های مالی گسترده‌ای که در اقدام تلافی‌جویانه بر روسیه اعمال شد بحث در مورد ارز‌های دیجیتال نیز گسترده‌تر از گذشته شد.



تحلیلگران تکنیکال، موارد غیرعادی‌تری را مشاهده می‌کنند، به‌عنوان‌مثال، شناسایی سطوح عددی و الگو‌های معاملاتی که ممکن است نشان‌دهنده یک شکست پایدار باشد چیزی که می‌تواند بیت‌کوین را از محدوده خود خارج کند و باعث بهبودی قوی یا بازار نزولی دیگری شود.

در ذیل دیدگاه پنج تحلیلگر در مورد سطوح کلیدی در جهت صعودی و نزولی بودن این رمزارز دیجیتال ذکر شده است.

کتی استاکتون، بنیان‌گذار شرکت فرلید استراتژیز از الگو‌های معاملاتی سخن می‌گوید که آن‌ها را «ابر روزانه» و «ابر هفتگی» می‌نامد، شاخص‌های پیروی از روندی که به شناسایی سطوح حمایت فنی و مقاومت کمک می‌کنند. وی بیان کرد که بیت‌کوین با مقاومت بعدی خود در منطقه ۵۰ هزار تا ۵۱ هزار دلاری قرار می‌گیرد و میزان افزایش ثانویه آن نزدیک به ۵۵ هزار دلار است.

به گفته ران ویلیام، بنیان‌گذار شرکت ادوایزری مارکت آر دبلیو منطقه شکست تاکتیکی کلیدی بیت‌کوین بین ۴۴ هزار و ۵۵۰ تا ۴۶ هزار دلار باقی می‌ماند. وی در پیش‌بینی خود از الگو‌های «مدل انباشت» یاد می‌کند که اخیرا توسط جریان‌های امن ناشی از تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی حمایت شده است.

کریستوفر گرافتون، مدیر عامل وکتیسما گفت: اگر بیت‌کوین یک شکست پایدار بالاتر از مقاومت کلیدی در ۴۵ هزار دلار را مدیریت کند، در‌های بعدی را برای ۵۴ هزار دلار می‌گشاید.

جاناتان چیسمن از صرافی ارز دیجیتال FTX نیز به میانگین متحرک ۵۰ روزه همچنین پایین‌ترین سطح اخیر در حدود ۳۳ هزار دلار و ۳۴ هزار و ۵۰۰ به‌عنوان سطوح قابل مشاهده اشاره می‌کند و سطح ۲۹ هزار دلار را «سطح نزولی بزرگ» می‌داند.

ویلیام افزود: حمایت نزولی به مراتب بیشتر در ۲۰ هزار دلار خواهد بود. وی می‌گوید: این یک سطح مهم روان‌شناختی و یک هدف در تحلیل رگرسیون بلندمدت است. بیت‌کوین از دسامبر ۲۰۲۰ تا این حد پایین معامله نشده است.

اندی داد، تحلیلگر فنی در لوئیس کپیتال مارکتز پیش‌بینی می‌کند که بیت‌کوین از خط گردن الگویی که وی آن را بالای سر و شانه پایین نامیده است نزول می‌کند یعنی از هدف ۱۶ هزار و ۱۰۰ دلار پایین می‌آید که ۷۷ درصد کمتر از سطح اوج بیت‌کوین در ماه نوامبر است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۱.۷۵ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۴۸ درصد بیشتر شده است.

در حال حاضر ۳۹.۱۶۳.۵۸ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۷۹.۶۵ میلیارد دلار است که ۱۰.۳۲ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۱۲.۹۸ میلیارد دلار است که ۱۶.۲۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۷.۱۹ میلیارد دلار است که ۸۴.۳۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر