بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
اتوبوس‌ برقی
مدیرعامل ایران خودرو دیزل، داخلی‌سازی را یکی از مزایای این محصول دانست که سبب کاهش قیمت آن نسبت به محصولات مشابه موجود در بازار شده است.
کد خبر : ۲۵۶۰۰۷

مراسم رونمایی ایران خودرو دیزل از اتوبوس برقی+بورس نیوز

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، جواد توسلی‌مهر مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل در مراسم رونمایی از اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل اظهارکرد: عملکرد ایران خودرو دیزل در عملکرد ۱۶ ماهه اخیر خود حاکی از آن بوده که این شرکت طی مدت زمان اخیر محصولات متنوعی را در راستای بهبود صنعت حمل و نقل و زیر‌ساخت‌های توسعه‌ای کشور انجام داده است.

وی افزود: "خاور" از گذشته به‌عنوان یکی از بازیگران زمان جنگ مطرح بوده و امروز نیز نقش بسزایی را در این صنعت ایفا کرده و تا دهه ۹۰ نیز روند رو به رشدی را از خود برجای گذاشته است.

توسلی مهر با اشاره به سخنان رهبری درخصوص "جهش تولید" در سال جاری تاکید کرد: با سرلوحه قراردادن فرامایش‌های رهبری، شرکت در مسیر جهش گام گذاشت تا شاه‌کلید نجات خودروهای دیزلی صورت بگیرد و توانستیم ظرف مدت زمان ۱۶ ماه گذشته به گام‌های مثبتی در این حوزه دست یابیم.

وی با توضیح این موضوع گفت: نخستین اتفاق افزایش تولید نسبت به سال ۱۳۹۸ با افزایش ۷ هزار دستگاهی بوده و رشد پنج برابری دیزل را به ثبت رسانده‌ایم؛ دیگر اتفاق و ثمره چنین افزایش تولیدی برای شرکت برابر با کاهش بدهی‌های رسوب شده در "خاور" بوده که اتفاقی مهم بود زیرا سهامداران عملا بدهی‌های صفر را تجربه کردند ضمن آنکه در سال جاری، سود عملیاتی بالغ‌بر ۲ هزار میلیارد تومانی را می‌توان جزو دستاوردهای این شرکت شمرد و البته روند سهام این شرکت نیز ۳۶ درصدی بازار را در اختیار دارد.

مدیرعامل "خاور" همچنین در خصوص اتوبوس برقی و رونمایی امروز عنوان کرد: این محصول دارای شاسی اتاق یکپارچه بوده و منطبق با پلتفرم اتوبوس آتروس است؛ اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل از شتاب مناسبی برخوردار است و شیب استادارد برای این نوع از اتوبوس‌ها  ۲۰ درجه بود، و باتری ‌هایی در سقف آن جایگذاری‌شده و ارتفاع اتوبوس افزایش یافته است.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل، داخلی‌سازی را یکی از مزایای این محصول دانست که سبب کاهش قیمت آن نسبت به محصولات مشابه موجود در بازار شده و موجب کاهش قابل توجه هزینه‌های سوخت و تعمیر و نگهداری برای سازمان اتوبوسرانی می‌شود و همچنین لازم به ذکر است که درصد قابل توجهی از آلودگی هوا و آلودگی صوتی(نسبت به اتوبوس های دیزلی) را کاهش خواهد داد.

اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل در عین حال از بهترین برندهای جهانی باتری بهره می‌برد که با ظرفیت ۳۵۰ کیلووات ساعت، بالاترین ظرفیت باتری را در میان اتوبوس‌های برقی ساخت کشور داشته و با کالیبراسیون انجام شده بر روی محصول به منظور استفاده بهینه باتری، امکان پیمایش ۲۵۰ کیلومتر با هربار شارژ را خواهد داشت که از این نظر نیز پیشتاز است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با اعلام از سوی شرکت ایران خودرو دیزل

"خاور" تسیهلات بانک پارسیان را تسویه می کند

«عزت و اقتدار ملی» حلقه گمشده خودروسازان
یک کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با بورس تشریح کرد:

«عزت و اقتدار ملی» حلقه گمشده خودروسازان

تصویب افزایش سرمایه ۱۳۸ درصدی
تصمیمات شرکت ایران خودرو دیزل اعلام شد؛

تصویب افزایش سرمایه ۱۳۸ درصدی "خاور"

خیز
مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل خبر داد:

خیز "خاور" برای پاک کردن زیان انباشته

ارسال نظر