بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
اپلیکیشن آی‌قصه و آکادمی هوش مالی با دایناشهر به استقبال نوروز می‌روند؛

«دایناشهر»، مجموعه قصه‌های صوتی سواد مالی برای کودکان، منتشر می‌شود

«دایناشهر»، مجموعه قصه‌های صوتی سواد مالی برای کودکان، منتشر می‌شود
داستان مجموعه قصه‌های صوتی سواد مالی در شهری به نام «دایناشهر» رخ می‌دهد که اهالی آن دایناسور‌ها هستند و در هر قسمت به موضوعاتی، چون پس‌انداز، خرید هوشمندانه، بودجه‌بندی، کار و کسب درآمد، سرمایه‌گذاری، بیمه و بانک پرداخته می‌شود.
کد خبر : ۲۵۶۰۱۸

دایناشهر+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، داستان مجموعه قصه‌های صوتی سواد مالی در شهری به نام «دایناشهر» رخ می‌دهد که اهالی آن دایناسور‌ها هستند و در هر قسمت به موضوعاتی، چون پس‌انداز، خرید هوشمندانه، بودجه‌بندی، کار و کسب درآمد، سرمایه‌گذاری، بیمه و بانک پرداخته می‌شود.



کمیل رودی، مدیر آکادمی هوش مالی، در حاشیۀ مراسم رونمایی از قصه‌های صوتی سواد مالی ضمن اعلام این خبر، گفت: سواد مالی یکی از مهارت‌های ضروری فردی مورد نیاز در عصر حاضر است که در اغلب کشور‌ها کودکان و نوجوانان مهم‌ترین مخاطبان یادگیری آن هستند.

وی افزود: بر خلاف مفاهیم اقتصادی، که به نظر پیچیده و کلان می‌رسند، سواد مالی به صورت کاربردی افراد را با روش درست مدیریت دخل و خرج و گرفتن تصمیم‌های اقتصادی صحیح آشنا می‌کند.

مدیر آکادمی هوش مالی گفت: آموزش سواد مالی در سنین کودکی و نوجوانی از طریق قصه‌گویی انجام می‌گیرد. چرا که آن‌ها با قهرمان‌های داستان هم‌ذات‌پنداری می‌کنند و مفاهیم به خوبی در ذهن آن‌ها نقش می‌بندد.

رودی در پایان به همکاری با مجموعۀ دانش‌بنیان آی‌قصه اشاره کرد و گفت: آموزش سواد مالی پیش از هر چیز نیازمند تهیۀ منابع ارزشمند آموزشی است و آکادمی هوش مالی به عنوان نهادی تخصصی در جریان ۶سال فعالیت خود نزدیک ۱۵۰ جلد کتاب منتشر کرده یا در دست نشر دارد. همکاری با نهاد‌های موفق و تخصصی دیگر مانند آی‌قصه زمینه‌ساز گسترش کمی و کیفی هر چه بیشتر سواد مالی در کشور است.

عالمی، مدیرعامل آی‌قصه نیز در حاشیۀ این مراسم گفت: این قصه‌های صوتی در ۴ فصل و هر فصل ۱۰ قسمت تهیه شدند و اولین قسمت ۲۲ اسفندماه در اپلیکیشن آی‌قصه رونمایی و منتشر می‌شود تا کودکان در تعطیلات سال نو بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

وی افزود: ما معتقدیم هر قصه، تجربۀ زیستن در دنیای تازه‌ای را به کودکان می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا با همذات‌پنداری با شخصیت‌های داستان، احساسات و هیجانات گوناگونی را تجربه کند و قدرت تخیل و رؤیاپردازی‌شان افزایش یابد.

مدیرعامل آی‌قصه با تأکید بر اهمیت جذابیت قصه گفت: مهم‌ترین ویژگی داستان، سرگرم‌کنندگی آن‌ها برای بچه‌هاست. این سرگرم‌کنندگی البته توأم با کیفیت خوب متن و صدا و تصویر است. اگر محتوای قصه‌ها و کیفیت تولید و اجرا خوب باشد کودکان هم جذب خواهند شد، وگرنه اگر فقط پیام‌دار بودن اثر، ارزش محسوب شود، کودکان، کار را پس می‌زنند. امیدوارم دایناشهر بچه‌ها را جذب دیم‌دیم و شخصیت‌هایش کند.

عالمی ضمن تشریح فرایند آماده‌سازی این مجموعه گفت: در ابتدا ایده‌های متنوعی دربارۀ چند شهر مختلف با موجودات مختلف از سوی نویسنده این مجموعه پیشنهاد شد که از بین آن‌ها، ایده دایناشهر و دایناسور‌ها انتخاب شد. چرا که دایناسور‌ها همیشه مورد توجه بچه‌ها هستند. از طرفی ویژگی‌های ظاهری دایناسور‌ها به خلق یک دنیای تخیلی کمک می‌کرد.

مدیرعامل قصه در توضیح مشخصه‌های دایناشهر، مجموعه قصه‌های سواد مالی کودکان، گفت: انتقال اطلاعات مفید و غیرمستقیمی که در خلال زندگی چند دایناسور به مخاطب منتقل می‌شود یکی ویژگی اصلی این مجموعه است. اینکه کودکان (و حتی بزرگترها) بتوانند با شنیدن این داستان‌ها، دانش سواد مالی خود را افزایش دهند، اتفاق خوبی برای خانواده‌ها خواهد بود.

عالمی ادامه داد: تیم تحریریه آی‌قصه در ۲ سال گذشته ۵۰۰ قصۀ صوتی سرگرم‌کننده برای کودکان فارسی‌زبان سراسر دنیا تولید و منتشر کرده است. این قصه‌ها در زمینه‌های مختلفی همچون علمی، آموزشی، تربیتی و ... هستند. اپلیکیشن آی‌قصه رتبه اول اپلکیشن‌های کودک به زبان فارسی است و ۱۵۰ هزار نصب دارد و مورد توجه کارشناسان و خانواده‌ها قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: نویسندۀ این مجموعه فریناز مختاری، آهنگساز بامداد افشار، راوی آزاده مویدی فرد، گویندگان پیمان فاطمی، یاشار ابراهیمی، اکرم عبدی، مهسا نوروزی و آزاده مؤیدی فرد، تنظیم صدا مهدی مجنونی و طراح شخصیت‌ها مجتبا حیدرپناه بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر