بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
در معاملات روز جاری؛

قیمت نفت با کاهش به ۱۱۰ رسید

قیمت نفت با کاهش به ۱۱۰ رسید
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و ۸۴ سنت معادل ۱.۶۳ درصد کاهش به ۱۱۰ دلار و ۸۳ سنت رسید.
کد خبر : ۲۵۶۰۵۵

قیمت نفت+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، در حالی که تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان بخشیدن به جنگ اوکراین بیشتر شده و بازار‌ها خود را برای افزایش نرخ بهره در آمریکا آماده می‌کنند قیمت نفت روز دوشنبه شاهد کاهش بود.



قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و ۸۴ سنت معادل ۱.۶۳ درصد کاهش به ۱۱۰ دلار و ۸۳ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه آوریل هم با ۲ دلار و ۳۱ سنت معادل ۲.۱۱ درصد کاهش به ۱۰۷ دلار و ۲ سنت رسید.

قیمت هر دو شاخص نفتی از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در روز ۲۴ فوریه حدود ۴۰ درصد رشد داشته است.

روسیه و اوکراین پس از مذاکرات صلح در روز‌های گذشته هر دو نسبت به نتیجه این مذاکرات ابراز خوش بینی و این گمانه زنی را تقویت کردند که گفتگو‌ها طی روز‌های آینده نتایج مثبتی به دنبال خواهد داشت.

روز یکشنبه وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت، روسیه سیگنال‌هایی ارسال کرده که نشان می‌دهد مایل به انجام مذاکرات جدی در مورد اوکراین است. در همین حال میخایلو پولودیاک مذاکره کننده اوکراینی گفته روسیه مذاکره به شکل سازنده را آغاز کرده است.

تینا تنگ تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت: «قیمت نفت ممکن است این هفته روند کاهشی خود را ادامه دهد، زیرا سرمایه گذاران در حال کنار آمدن با تاثیرات تحریم‌ها علیه روسیه هستند، ضمن اینکه طرف‌های درگیر سیگنال‌هایی مبنی بر مذاکره برای دستیابی به آتش بس ارسال کرده اند.»

به گفته تنگ در عین حال تمرکز فعالان بازار معطوف نشست سیاست گذاری فدرال رزرو آمریکا در هفته جاری شده که انتظار می‌رود با افزایش نرخ بهره در آن، ارزش دلار تقویت شود و این موضوع بر قیمت کالا‌های خام تاثیر منفی بگذارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر