بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲
اندک حقوقی‌های بازارسرمایه کماکان در زیر تابلوی بورس با عرضه‌های خود شیطنت می‌کنند و این نهادناظر بوده که به پیغام‌های مشابه فروش آنها، هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد.
کد خبر : ۲۵۶۰۸۱

به گزارش بورس نیوز، درحالی که در روز معاملاتی گذشته بازاری کاملا آرام را مشاهده می‌کردیم در نیم‌ساعت پایانی بازارسرمایه فشار فروش و عرضه‌های اندک حقوقی‌های بازارسرمایه شدت گرفت تا شاخص‌کل با روند نزولی به کار خود پایان دهد و این ابهام برای سهامداران باقی بماند که آیا امروز نیز با روند قرمزی ادامه پیدا خواهد کرد یا خیر.

البته سهامداران باید توجه داشته باشند که به میزان زیادی "شر" فروشندگان نیازمند به نقدینگی پایان‌سال از روی سر بازارسرمایه کم شد و حالا بازار قادر است نفسی تازه کند و مسیر بهبود را مجددا و بسمت هدف تقریبی ۱/۴۲۰/۰۰۰ واحد دنبال کند، همان مسیری که در هفته گذشته با شکست توامان خط روند نزولی و کانال نزول ۷ ماهه شروع شده است.

البته هنوز ممکن است برخی سهامداران نیز نخواهند با اعتبار وارد سال جدید شوند لذا فروش ایندسته احتمالا آخرین فشار‌ها را در روز‌های آخر معاملاتی در بازار ایجاد خواهد کرد که البته اهمیت زیادی ندارد و در بسیاری از نماد‌ها میتوان بهبود را بصورت ملموس از فردا حس کرد.

روند افزایشی نرخ دلار با شیب ملایم

دلار روز گذشته در معاملات بازار آزاد روند نزولی داشت اما با شیب ملایمی در ۲۶ هزار و ۴۰۰تومان به معاملات خود پایان داد. سکه نیز با مقداری افزایش در ۱۲ میلیون و ۵۴۵ هزار تومان معامله شد.

نفت، همچنان در مسیر کاهش

بهای نفت برنت در معاملات دیروز کاهش هفته گذشته خود را ادامه داد و با ۶.۵۲ درصد کاهش با قیمت ۱۰۴ دلار و ۸۱ سنت قیمت گذاری شد. اونس جهانی طلا نیز با کاهش ۳۰ دلاری درمحدوده ۱۹۵۸ دلار در هر اونس قرار گرفت.

شرق تا غرب

شاخص سهام Nikkei ۲۲۵ ژاپن در معاملات روز گذشته خود توانست رشد ۱۴۵ واحدی را ثبت کند. شاخص سهام شانگ‌های کامپوزیت چین در معاملات دیروز با افت ۸۶ واحدی به زیر ۳۲۲۵ واحد رسید. شاخص‌های سهام ایالات متحده سومین هفته معاملاتی ماه مارس هر سه شاخص به دامنه منفی کشیده شدند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر