بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
مدیرعامل شرکت فرابورس ایران در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

"سرخابی‌ها" پُرحاشیه‌ترین اقدام فرابورس در پایان قرن

گزارش ارزش گذاری در هیات واگذاری که متشکل از ۳ وزیر، وزیر اقتصاد و وزیر ورزش و جوانان و وزیر دادگستری بود، مطرح شد و قیمت واگذاری مصوب شد و در نهایت این دوباشگاه نزد سازمان بورس ثبت شدند.
کد خبر : ۲۵۶۲۸۱

نگاهی به پر حاشیه ترین اقدام فرابورس در پایان قرن

میثم فدایی مدیرعامل شرکت فرابورس ایران در گفت‌وگو با بورس نیوز َضمن تبریک سال نو، در خصوص انتقادات مطرح شده به عرضه سرخابی ها در بازار سرمایه بیان کرد: فرآیند عرضه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از سال ها قبل آغاز شده بود‌ ولی از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ این فرایند جدی تر شد و شورای عالی بورس در مصوبه ای سازمان بورس را مکلف کرد سرخابی ها را ثبت کند تا به سهامی عام تبدیل شوند. پیرو همین مصوبه سازمان بورس و اوراق بهادار این باشگاه را ثبت کرد و این دو باشگاه موارد نظارتی مد نظر سازمان را رفع کردند.

وی اضافه کرد: با شروع دولت جدید، فرآیند عرضه سرخابی ها از سر گرفته شد. با توجه به سال مالی این دو باشگاه، اوایل دی ماه باید مجامع سرخابی ها برگزار می شد.

فدایی افزود: با وجود مشکلاتی که در AFC ایجاد شده بود، صورت های مالی این باشگاه استخراج شد‌ و توسط سازمان حسابرسی که یکی از معتبرترین حسابرسان محسوب می‌شود، حسابرسی شد و بندهای حسابرسی استخراج شد، که این موضوع خود یکی از گام های مهم به سوی شفافیت این دو باشگاه بود.

وی گفت: از آنجا که این دو باشگاه بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی واگذار می‌شدند، مطابق با آیین نامه ارزش گذاری که سازمان خصوصی سازی ملزم به اجرای آن است؛ برای این دو باشگاه که هیات کارشناسی مشخص شد که این هیات در رشته های مختلف اعم از برند، ورزشگاه و ساختمان و.‌.. این دو باشگاه را ارزش‌گذاری کردند.

مدیرعامل فرابورس با اشاره به سختی این موارد، تصریخ کرد: این گزارش ارزش گذاری در هیات واگذاری که متشکل از ۳ وزیر، وزیر اقتصاد و وزیر ورزش و جوانان و وزیر دادگستری بود، مطرح شد و قیمت واگذاری مصوب شد و در نهایت این دوباشگاه نزد سازمان بورس ثبت شدند. طبق ماده ۳۶ قانون احکام دائمی توسعه، هر شرکتی که در کشور ما سهامی عام باشد، سازمان بورس مکلف به ثبت آن شرکت است و هر شرکتی هم که توسط سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شدط می بایست در یکی از بازارها قابلیت معامله پیدا کند.

وی اضافه کرد: بر اساس صورت های مالی، این دو باشگاه فقط قابلیت عرضه در بازار پایه فرابورس را داشتند و شرایط بازار سرمایه برای شرکت هایی که در این بازار می‌شوند به لحاظ دستورالعمل‌ها، شرایط سهل گیرانه تری است.

فدایی در پایان اظهارکرد: جلسات کارشناسی متعددی هم در این زمینه برگزار شد و به این نتیجه رسیدیم که به لحاظ دستورالعملی عرضه این باشگاه در تابلوی نارنجی بازار پایه فرابورس با مشکلی مواجه نیست.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بورس ۱۴۰۰ در نیم‌نگاه/ هیاهوی بسیار برای هیچ
آنچه در پایان قرن بر بازار سرمایه گذشت؛

بورس ۱۴۰۰ در نیم‌نگاه/ هیاهوی بسیار برای هیچ

آمارسازی و جرم‌انگاری ناشران را سوت‌زنی کنید
معاون نظارت بر بورس‌ها در پاسخ به بورس‌نیوز؛

آمارسازی و جرم‌انگاری ناشران را سوت‌زنی کنید

کارگزاران بورس و فرابورس بخوانند
معاونت عملیات سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد؛

کارگزاران بورس و فرابورس بخوانند

ارسال نظر