بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
در گفتگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

رشد بورس ۱۴۰۱ غیر قابل پیش بینی است

رشد بورس ۱۴۰۱ غیر قابل پیش بینی است
وضعیت بازار سرمایه در سال جدید در حوزه ارزش، عرضه و تقاضا قابل پیش بینی نباشد و این گونه نیست که بتوان گفت روند نزولی و یا صعودی را تجربه می‌کند.
کد خبر : ۲۵۶۳۶۶

بازار پیش رو در ۱۴۰۱ غیر قابل پیش بینی است

مهران کاویانی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز، بیان کرد: به نظر می‌رسد وضعیت بازار سرمایه در سال جدید در حوزه ارزش، عرضه و تقاضا قابل پیش بینی نباشد و این گونه نیست که بتوان گفت روند نزولی و یا صعودی را تجربه می‌کند. به نظر می‌رسد با توجه به شرایط نرخ دلار، بودجه و در صورت امکان با احیای برجام می‌توان انتظار رونمای خوبی از سال جدید در بورس داشت.


بیشتر بخوانید: جولان بازار‌های موازی در فضای بی‌مالیاتی


وی در ادامه اضافه کرد: از طرفی ابهاماتی در بودجه وجود دارد که با رفع آن‌ها بازار سرمایه می‌تواند بازدهی معقول و مناسبی را در حد ۲۰ تا ۳۰ درصد نصیب سهامداران کند که عمده آن ناشی از تقسیم سود شرکت‌ها خواهد بود. همچنین اگر مذاکرات به نتیجه نرسد و دلار مجددا رشد کند، در این صورت به طور قطع می‌توان گفت بازار روند صعودی را خواهد داشت؛ اما میزان رشد آن قابل پیش بینی نیست.

کاویانی خاطرنشان کرد: همچنین با به نتیجه نرسیدن برجام و قطع شدن رابطه بین المللی این احتمال وجود دارد که ایران وارد حالت تدافعی شود که در این راستا احتمالا نرخ دلار به عنوان ارزش گذاری شرکت‌ها رشد کند. البته در این صورت میزان رشد دلار، تأثیر و تحلیل آن در روند بازار سرمایه کاملا مشخص نیست. در کل به نظر می‌رسد ماهیت بورس در سال جدید به خوبی پیش برود؛ اما در هر صورت به ۳ عامل برجام، بودجه و نرخ دلار بستگی دارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
جولان بازار‌های موازی در فضای بی‌مالیاتی
در گفت‌وگو با کارشناس بازارسرمایه مطرح شد:

جولان بازار‌های موازی در فضای بی‌مالیاتی

اشتباه بزرگ در مدیریت نقدینگی سهام عدالت
مدیرعامل شرکت سبدگردان دارا در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

اشتباه بزرگ در مدیریت نقدینگی سهام عدالت

بررسی چالش های سهام‌عدالت؛

"سهام عدالت" کوه یخ بزرگ با قله نامعلوم

ارسال نظر