بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
در گفتگو با بورس نیوز مطرح شد:

رونق "بورس" با سایه مالیات بر موازی‌ها

رونق
می‌توان گفت عملیاتی شدن مالیات‌ها بر سرمایه در بازار‌های موازی باعث رونق بازار سرمایه و ایده آل شدن آن در سال ۱۴۰۱ خواهد شد.
کد خبر : ۲۵۶۳۸۱

رونق بازار سرمایه وابسته به مالیات بازار‌های موازی

هادی جمالی کارشناس سرمایه گذاری اعتلاء البرز در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص روند بورس در سال ۱۴۰۱ بیان کرد: با توجه به شرایط می‌توان گفت در صورتی که اقتصاد کشور قابلیت پیش بینی پذیری داشته و دارای ثبات خوبی باشد، می‌تواند به تحلیل آنالیزگر‌ها کمک کند. از طرفی اصلاح شاخص و تعیین فرمول نرخ‌ها واقعیت بازار سرمایه را به وضوح نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید: جولان بازار‌های موازی در فضای بی‌مالیاتی


وی ادامه داد: از طرفی ادامه روند شفافیت در بازار سرمایه، ورود صنایع تولیدی به بورس کالا، حذف رانت در صنایعی نظیر سیمان و زغال سنگ و عملی شدن حذف دامنه نوسان می‌تواند وضعیت بورس را بهبود بخشیده و در نهایت باعث بازگشت اعتماد مردم به بازار شود. با ثبات ایجاد شده انتظار رشد منطقی از بازار سرمایه وجود دارد که البته در غیر این صورت ایجاد وضعیتی مشابه سال ۹۸ و ۹۹ می‌تواند شرایط اقتصادی کشور را به سمت تورم و رکود ببرد.

جمالی خاطرنشان کرد: از طرفی در صورتی که توافق برجام حاصل شود، به نظر می‌رسد شاهد رشد و رونق بازار سرمایه خواهیم بود. البته اگر نرخ بهره بین بانکی به کمتر از ۲۰ درصد برسد، می‌تواند به جذابیت بورس کمک کند. همچنین می‌توان گفت عملیاتی شدن مالیات‌ها بر سرمایه در بازار‌های موازی باعث رونق بازار سرمایه و ایده آل شدن آن در سال ۱۴۰۱ خواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
درس بزرگ سال ۱۴۰۰ برای سهامداران
رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان البرز در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

درس بزرگ سال ۱۴۰۰ برای سهامداران

آینده
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

آینده "بورس ۱۴۰۱" در دستان برجام و بودجه

بورس، نیازمند قوانین بلند مدت
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

بورس، نیازمند قوانین بلند مدت

بورس ۱۴۰۰ در نیم‌نگاه/ هیاهوی بسیار برای هیچ
آنچه در پایان قرن بر بازار سرمایه گذشت؛

بورس ۱۴۰۰ در نیم‌نگاه/ هیاهوی بسیار برای هیچ

ارسال نظر