بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

آینده "بورس ۱۴۰۱" در دستان برجام و بودجه

آینده
بازار در سال جدید از دو عامل تأثیر می‌پذیرد که یکی از آن‌ها شرایط و نتایج مذاکرات بوده و بعدی نحوه تصویب بودجه خواهد بود.
کد خبر : ۲۵۶۲۸۵

آینده بازار سرمایه در دستان بودجه و برجام /عید/

حمیدرضا شماخی مدیر سرمایه گذاری شرکت بیمه نوین در گفت‌وگو با بورس نیوز، در خصوص وضعیت بازار سرمایه در ۱۴۰۱ بیان کرد: بازار در سال جدید از دو عامل تأثیر می‌پذیرد که یکی از آن‌ها شرایط و نتایج مذاکرات بوده و بعدی نحوه تصویب بودجه خواهد بود. در حوزه بودجه، بخش‌هایی نظیر مالیات برای واحد‌های مسکونی خالی، سود سپرده‌های حقوقی، خودرو و... وجود دارد که می‌تواند در بازار‌های موازی بورس موثر باشد.


بیشتر بخوانید: "رکود" بهترین فرصت سرمایه‌گذاری در بورس ۱۴۰۱


وی با اشاره به تداوم تورم در سال جدید افزود: همچنین این عوامل می‌توانند نقدینگی را به بازار سرمایه منتقل کنند که به همین دلیل نحوه تصویب آن‌ها می‌تواند در وضعیت آتی بورس تأثیرگذار باشد؛ بنابراین برای ترسیم بازار سال بعد، ابتدا باید تکلیف بودجه مشخص شود که البته با توجه به متغیر‌های اقتصاد کلان با وجود تورم، نقدینگی در کشور افزایش خواهد یافت.

شماخی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد در سال ۱۴۰۱ تورم روی ۴۰ درصد تثبیت شده و در این صورت می‌توان گفت بازار‌های اقتصادی در سال آینده متناسب با تورم رشد خواهند کرد، مگر اینکه ریسک‌های سیاسی سنگین‌تر شود. از طرفی وضعیت آتی بورس به تثبیت نرخ دلار در ۲۵ هزار تومان نیز بستگی دارد. در نتیجه برآیند تمامی این اتفاقات وضعیت بازار سرمایه در سال جدید را مشخص می‌کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

"رکود" بهترین فرصت سرمایه‌گذاری در بورس ۱۴۰۱

فروش اوراق در ۱۴۰۱ را متوقف کنید
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

فروش اوراق در ۱۴۰۱ را متوقف کنید

ایستگاه پایانی
بازارهای موازی جنب بورس؛

ایستگاه پایانی

نفس راحت بازار سرمایه در آخرین چهارشنبه سال
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح شد:

نفس راحت بازار سرمایه در آخرین چهارشنبه سال

ارسال نظر