بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
مهم‌ترین ویژگی‌های میلگرد نیشابور چیست؟
میلگرد نیشابور، یکی از با کیفیت‌ترین میلگرد‌های موجود در بازار است که می‌تواند پاسخ مناسبی برای سؤالات بالا باشد.
کد خبر : ۲۵۶۴۰۷

مهم‌ترین ویژگی‌های میلگرد نیشابور چیست؟

به گزارش بورس نیوز، آیا انتخاب میلگرد مناسب برای پروژه‌تان تبدیل به یک چالش شده و نمی‌دانید کدام میلگرد پاسخگوی نیاز‌های فنی شما است؟ آیا پروژه شما در شرق و شمال شرق کشور قرار دارد و نمی‌دانید که خرید از کدام کارخانه برایتان مقرون به‌صرفه‌تر است و هزینه ارسال زیادی روی دستتان نمی‌گذارد؟

میلگرد نیشابور، یکی از با کیفیت‌ترین میلگرد‌های موجود در بازار است که می‌تواند پاسخ مناسبی برای سؤالات بالا باشد. برای آشنایی با مهم‌ترین مشخصات این میلگرد، این مقاله را تا انتها بخوانید:

مهم‌ترین ویژگی‌های میلگرد نیشابور چیست؟

۱. مجتمع فولاد خراسان کجا قرار دارد؟

مجتمع فولاد خراسان که میلگرد‌های آن با نام میلگرد نیشابور در بازار شناخته می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تولیدکننده فولاد در کشور است. مطالعات امکان‌سنجی این کارخانه، توسط کوبه استیل ژاپن انجام شد و منطقه‌ای واقع در ۱۵ کیلومتری شمال غرب شهر نیشابور در استان خراسان رضوی را برای احداث این کارخانه انتخاب کردند. تجهیز و راه‌اندازی این مجتمع فولادی تا سال ۱۳۸۰ طول کشید.

این کارخانه در حال حاضر دارای بخش‌های مختلفی به شرح زیر است:

• کارخانه نورد و تولید میلگرد با ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار تن در سال
• کارخانه تولید شمش و بریکت با ظرفیت تولید ۱.۴ میلیون تن در سال
• کارخانه تولید آهن اسفنجی با ظرفیت تولید ۱.۶ میلیون تن در سال
• کارخانه گندله‌سازی با ظرفیت ۲.۵ میلیون تن در سال

با این اوصاف، میلگرد نیشابور می‌تواند برای پروژه‌هایی مناسب باشد که در شرق و شمال شرق کشور قرار دارند، چرا که با توسعه یافتن بیشتر مجتمع فولاد خراسان، این کارخانه تبدیل به قطب سوم تولید فولاد در کشور خواهد شد. قیمت میلگرد نیشابور نیز نسبت به سایر رقبا مناسب‌تر است و با احتساب هزینه حمل و نقل، خرید آن مقرون به‌صرفه خواهد بود.

۲. میلگرد نیشابور در چه سایز‌ها و گرید‌هایی تولید می‌شود؟

در حال حاضر میلگرد نیشابور در انواع ساده و آجدار تولید می‌شود که نوع ساده آن در سایز‌های ۱۰ تا ۵۰ میلی‌متر و میلگرد آجدار A۳ آن در سایز‌های ۱۰ تا ۳۲ میلی‌متر تولید می‌شود. جدول زیر، مشخصات فیزیکی این میلگرد‌ها را نشان می‌دهد:

مهم‌ترین ویژگی‌های میلگرد نیشابور چیست؟

میلگرد‌های آجدار مجتمع فولاد خراسان در ۲ نوع آجدار مارپیچ و جناغی تولید می‌شوند و خواص مکانیکی آن‌ها توسط فرایند Quench-Temper بهبود پیدا کرده و میزان شکنندگی آن‌ها کاهش یافته است.

میلگرد آجدار سایز ۱۶، پرفروش‌ترین سایز میلگرد نیشابور در بازار به شمار می‌رود. برای مشاهده سایر میلگرد‌های پرفروش بازار، می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://www.asroon.ir/products/rebar

۳. وزن میلگرد نیشابور چقدر است؟

میلگرد نیشابور یکی از میلگرد‌های سنگین بازار محسوب می‌شود. ملاک سنگین و سبک بودن میلگرد‌های آجدار در بازار، بازه وزنی جدول اشتال است که بر اساس استاندارد آلمانی DIN تدوین شده و اگر وزن میلگردی به بخش بالایی این بازه نزدیک باشد، به آن سنگین‌وزن می‌گویند.

در جدول زیر، وزن میلگرد نیشابور با بازه وزنی جدول اشتال مقایسه شده است:

مهم‌ترین ویژگی‌های میلگرد نیشابور چیست؟

البته بالا بودن وزن میلگرد نیشابور به این معنا نیست که این میلگرد قیمت بالایی دارد، بلکه قیمت میلگرد نیشابور در بازار، در رده متوسط و رو به پایین قرار دارد و همین موضوع در کنار وزن مناسب و کیفیت بالا، خرید آن را منطقی جلوه می‌دهد.

یکی از نکات مهم در این زمینه که باید آن را بدانید، وزن بندیل میلگرد نیشابور است. هر بندیل میلگرد مجتمع فولاد خراسان ۲ تن وزن دارد و با دانستن آن می‌توانید تعداد میلگرد موجود در هر بندیل از هر سایز و هزینه کلی بار مورد نیازتان را محاسبه کنید.

مهم‌ترین ویژگی‌های میلگرد نیشابور چیست؟

۴. چگونه میلگرد نیشابور را بخرید؟

میلگرد نیشابور از درب کارخانه و بورس کالا قابل سفارش دادن است و می‌توانید آن از در بازار آهن و به صورت آنلاین نیز بخرید. هر کدام از این روش‌ها، مزایا و معایب خود را دارد که در ادامه، آن‌ها را می‌خوانید:

• در خرید از درب کارخانه، باید تابع برنامه زمانی ارسال کارخانه باشید و حداقل یک تریلی (حدود ۲۰ تا ۲۴ تن) خرید کنید. همچنین ممکن است کارخانه برخی از سایز‌های مدنظر شما را موجود نداشته باشد.

• خرید از بورس کالا، برنامه زمانی ارسال بلندمدت دارد و ممکن است بار چند ماه بعد به دستتان برسد. همچنین باید همان سایز‌هایی را که کارخانه در سبد عرضه قرار داده، بخرید.

• خرید از بازار آهن نیز مشکلاتی مثل جور نبودن جنس و بالا بودن قیمت را به همراه دارد.

با این اوصاف، فروشگاه‌های اینترنتی بهترین راه برای خرید میلگرد نیشابور به شمار می‌روند. فروشگاه‌هایی مثل آسرون بهترین قیمت میلگرد در بازار را ارائه می‌دهند که چک کردن قیمت آهن در آسرون، این گفته را تأیید می‌کند. همچنین بعید است که نتوانید میلگرد کارخانه‌ای را در این وب‌سایت پیدا کنید. علاوه بر این، آسرون برای ارسال بار با منصف‌ترین باربری‌ها همکاری می‌کند و هزینه ارسال میلگرد برای شما در صورت نزدیک بودن پروژه‌تان به انبار آسرون یا کارخانه، مقرون به‌صرفه خواهد بود.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر