بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
در گفتگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

روشن شدن موتور نقدینگی در ۱۴۰۱

روشن شدن موتور نقدینگی در ۱۴۰۱
کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد موتور نقدینگی بورس مجددا روشن شده و می‌توان سرمایه‌های سرگردان در بازار را هدایت کرد.
کد خبر : ۲۵۶۴۲۸

روشن شدن موتور نقدینگی در ۱۴۰۱

حسن میثمی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز، بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ با گشایش‌هایی که در فروش و قیمت نفت و همچنین در برجام رخ داده، می‌توان به بهبود وضعیت بورس امیدوار شد. از طرفی در سال جدید با توجه به بودجه انبساطی دولت که هنوز به تصویب نرسیده و با لیدری صنایع خودرویی، پالایشی و برخی از بانکی‌ها بازار سرمایه شروع به حرکت می‌کند.


بیشتر بخوانید: تجدید قوای شاخص برای روزهای پس از تعطیلات


وی در ادامه گفت: در این صورت به نظر می‌رسد موتور نقدینگی بورس مجددا روشن شده و می‌توان سرمایه‌های سرگردان در بازار را هدایت کرد. می‌توان گفت ۱۴۰۱ سال خوبی برای بورس خواهد بود، البته این عملکرد برای تمامی صنایع اتفاق نمی‌افتد. چرا که با برداشتن برجام بیشتر، شرکت‌های صادرات محور که از عمده صنایع بورسی هستند، رشد و سودآوری را تجربه می‌کنند؛ بنابراین فعالان بازار و کسانی که در این حوزه تجربه کافی دارند، می‌توانند در بازار تا ۶ ماه اول سال سرمایه گذاری کنند.

روشن شدن موتور نقدینگی در ۱۴۰۱

این کارشناس بازار با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور اظهار کرد: در حال حاضر می‌توان گفت رشد اقتصادی از حالت منفی خارج شده و وارد شرایط مثبت شده، به گونه‌ای که اقتصاد ایران به تدریج در حال فاصله گرفتن از وابستگی به فروش نفت بوده و به نظر می‌رسد از سال آینده رشد بیشتری را تجربه کند.

میثمی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین با گشایش در برجام، قطعات خودرویی راحت‌تر وارد کشور شده و این گونه کمبود نقدینگی در بازار سرمایه جبران می‌شود. در واقع اشتباهات مدیریتی و دستکاری بازار که در یک سال و نیم اخیر اتفاق افتاده، در سال جدید از لحاظ قیمتی جبران خواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نرخ‌های
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

نرخ‌های "پتروشیمی" به کدام سمت می‌رود

افزایش نرخ ۲۸ درصدی برخی از محصولات
شرکت ایرکا پارت صنعت اعلام کرد؛

افزایش نرخ ۲۸ درصدی برخی از محصولات "خکار"

ارسال نظر