بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
تجدید قوای شاخص برای روزهای پس از تعطیلات
شاخص کل در یک قدمی ۱/۴۲۰/۰۰۰ واحد قرار گرفته و احتمالا خود را برای استراحت کوتاه و تجدید قوا برای تحرکات بعدی در روز‌های پس از تعطیلات نوروزی آماده می‌کند.
کد خبر : ۲۵۶۳۹۳

تجدید قوای شاخص برای روزهای پس از تعطیلات

به گزارش بورس نیوز، به دلیل صعود شاخص کل در لحظات پایانی معاملات روز گذشته می‌توان آغاز بازار سبز و مثبت را در معاملات امروز پیش بینی کرد.

با آنکه امروز بازارهای جهانی به خصوص نفت و کامودیتی‌ها نیز بازگشایی خواهند شد و بسیاری از تحلیل‌گران حرفه‌ای نیم نگاهی به این بازار خواهند داشت اما؛ بوی بهاری که از نفت بلند شده باعث خواهد شد که پتروپالایشی‌ها تاثیر مثبت بسزایی را در روند حرکتی خود شاهد باشند که نمود آن در شاخص کل نیز به ثمر خواهد نشست.

شاخص کل تنها یک گام با پله 1,420 هزار واحدی قرار داشته که اگر بتواند این پله را بازپس بگیرد، حرکتی بسی دشوار را به بازار نشان داده و این پله حمایتی را می‌تواند تثبیت کند و سپس به فکر صعودی دیگر طی دو روز پایانی این هفته را در ذهن خود بگستراند.

اما ادامه روند مثبت بازار به عواملی از جمله بازار‌های جهانی وابسته است.

شاخص کل با آنکه توانست روند نزولی طولانی که داشته را پشت سر بگذارد و در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۳ هزار واحد قرار گیرد. روند صعودی شاخص کل کوتاه مدت بوده بنابراین افزایش عرضه‌ها در معاملات روز آینده محتمل است.

اما باید دید سهامداران حقیقی که در این چند روز زورشان به حقوقی خودرویی‌ها چربیده و نقدینگی آنها در فلزات و پتروپالایشی‌ها به حرکت درآمده قوی‌تر هستند یا سهامدارانی که طی هفته نخست بازارسرمایه در سال جدید، در تک‌سهم‌ها یا سهم‌های کوچک بازار قدم برداشته‌اند. 

شاخص کل بورس تهران در روز گذشته مثبت بود و با افزایش ۱۲۷۵۸ هزار واحدی در کانال یک میلیون و ۴۰۳ هزار واحد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران ۴۲۰۰ میلیارد تومان بود و در فرابورس هم ۱۱۰۰ میلیارد تومان معامله انجام شد. نماد‌های "فولاد"، "فخوز" و "شتران" بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر