بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
پالایشی ها در صدر معاملات بورس کالا قرار گرفتند
سه شرکت پالایشی، یک پتروشیمی و یک فولادی در صدر ۵ شرکت برتر بورس کالا در هفته نخست کاری ۱۴۰۱ قرار گرفتند.
کد خبر : ۲۵۶۶۶۱

پالایشی ها در صدر معاملات بورس کالا قرار گرفتند

به گزارش بورس نیوز، بررسی ارزش فروش شرکت‌ها در بازار فیزیکی بورس کالای ایران در نخستین هفته معاملاتی سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد، شرکت‌های پالایشی نفت اصفهان و نفت بندرعباس و فولاد کاوه جنوب کیش در مکان‌های اول تا سوم جای گرفته اند.



ترتیب بندی جایگاه شرکت‌ها به شرح زیر است:

پالایش نفت اصفهان با ثبت معامله ۵۱ هزار و ۵۰ تن محصول شامل لوب کات سبک، وکیوم باتوم و گوگرد گرانوله به ارزش معادل ۷۰۶ میلیارد تومان در رتبه اول ایستاد.

پالایش نفت بندرعباس با فروش ۳۸ هزار تن وکیوم باتوم و لوب کات سنگین به ارزش بیش از ۴۸۶ میلیارد تومان دوم شد.

فولاد کاوه جنوب کیش با ثبت معامله ۳۲ هزار و ۱۶۰ تن شمش بلوم به ارزش ۴۷۷ میلیارد تومان در جایگاه سوم قرار گرفت.

پالایش نفت تهران (تندگویان) نیز ۳۳ هزار و ۳۰ تن وکیوم باتوم، لوب کات سبک و سنگین و گوگرد گرانوله را به ارزش بالغ بر ۴۶۰ میلیارد تومان فروخت و چهارم شد.

پتروشیمی تندگویان ۱۴ هزار و ۷۶ تن انواع پلی اتیلن ترفتالات و نخ پلی استر در گرید‌های مختلف را به ارزش بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان فروخت و پنجم شد.

ذوب آهن اصفهان با ثبت معامله ۲۳ هزار و ۶۸۲ تن سبد میلگرد و تیرآهن به ارزش بیش از ۳۶۵ میلیارد تومان ششم شد.

مجتمع فولاد خراسان با فروش ۱۴ هزار و ۴۳۲ تن سبد میلگرد و شمش بلوم به ارزش بیش از ۲۲۹ میلیارد تومان در جایگاه هفتم قرار گرفت.

پتروشیمی اروند موفق به ثبت معامله ۱۵ هزار و ۱۵۷ تن سود کاستیک و پلی وینیل کلراید به ارزش ۲۱۷ میلیارد تومان شد و جایگاه هشتم را به خود اختصاص داد.

پتروشیمی شازند با دادوستد ۶ هزار و ۲۵۱ تن پلی اتیلن، پلی پروپیلن، نرمال بوتانول، منو اتیلن و دی اتیلن به ارزش بیش از ۲۱۶ میلیارد تومان رتبه نهم را کسب کرد.

پتروشیمی بندر امام با ثبت معامله ۵ هزار و ۸۰۸ تن پلی وینیل کلراید (PVC)، پلی اتیلن، استایرن بوتادین و زایلین به ارزش ۱۹۸ میلیارد تومان در جایگاه دهم جای گرفت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر