بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
قیمت نفت حوالی ۱۰۶ دلار است
قیمت نفت برنت با افزایش ۰.۲۹ درصدی در هر بشکه، ۱۰۶ دلار و ۹۷ سنت معامله شد.
کد خبر : ۲۵۶۷۶۶

قیمت نفت حوالی ۱۰۶ دلار است

به گزارش بورس نیوز، بهای معاملات آتی برنت در روز گذشته با ۰.۸۳ درصد کاهش به ۱۰۶ دلار و ۶۴ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با ۱.۲۸ درصد کاهش به ۱۰۱ دلار و ۹۶ سنت در هر بشکه رسید.



علیرغم افزایش خشم نسبت به قوانین قرنطینه در شهر، مقامات چینی قرنطینه در شانگ‌های را برای تحت پوشش قرار دادن تمام جمعیت ۲۶ میلیونی این مرکز مالی تمدید کردند.

این در حالی است که غرب در حال برنامه‌ریزی تحریم‌های جدید علیه روسیه به دلیل قتل غیرنظامیان در اوکراین است. مشاور امنیت ملی رئیس جمهور جو بایدن گفت تحریم‌های جدید ایالات متحده این هفته اعلام خواهد شد.

اتحادیه اروپا همچنین تحریم‌های گسترده‌ای علیه روسیه از جمله ممنوعیت واردات زغال سنگ را پیشنهاد کرد.

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان گفت که ممنوعیت زغال سنگ توسط نفت و سپس گاز دنبال خواهد شد.

در همین حال، مسکو اعلام کرد ادعا‌های غرب توسط نیرو‌های روسیه با اعدام غیرنظامیان در شهر بوچا اوکراین، مرتکب جنایات جنگی شده‌اند. بریتانیا از گروه هفت (G ۷) و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواست تا ورود کشتی‌های روسیه به بنادر خود را ممنوع کنند و با جدول زمانی برای توقف تدریجی واردات نفت و گاز از روسیه موافقت کنند.

کریگ ارلام، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA، گفت: تهدید تحریم‌های اروپا بر نفت روسیه همچنان یک خطر صعودی برای قیمت‌های نفت خام است.

برای آرام کردن قیمت نفت، کشور‌های همپیمان آمریکا هفته گذشته برای دومین بار در یک ماه گذشته با آزادسازی هماهنگ نفت از ذخایر استراتژیک موافقت کردند.

قیمت‌ها اوایل روز سه‌شنبه پس از اینکه منابع به رویترز گفتند کشور‌های عضو آژانس بین المللی انرژی (IEA) هنوز در حال بحث درباره میزان عرضه نفت خود هستند، افزایش یافت.

نگرانی‌های عرضه در چندین سازمان کشور‌های صادرکننده نفت و متحدان آن‌ها (اوپک پلاس) نیز از قیمت‌ها حمایت کرد.

عراق در ماه مارس ۴.۱۵ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که ۲۲۲ هزار بشکه در روز کمتر از سهمیه تولید خود بر اساس توافق با سایر تولیدکنندگان اوپک پلاس است.

تولید روزانه نفت و میعانات گازی روسیه در اوایل آوریل، عضو اوپک پلاس، نسبت به ماه مارس ۴ درصد کاهش یافته است.

قزاقستان، یکی دیگر از تولیدکنندگان اوپک پلاس، پس از آسیب به پایانه کنسرسیوم خط لوله خزر در روسیه، پیش بینی تولید نفت خود را در سال جاری از هدف قبلی ۸۷.۵ میلیون تن به ۸۵.۷ میلیون تن کاهش داد.
قیمت نفت برنت در معاملات امروز، چهارشنبه، در ساعت ۸:۰۷ به وقت تهران، با افزایش ۰.۲۹ درصدی در هر بشکه، ۱۰۶ دلار و ۹۷ سنت معامله شد.

قیمت نفت برنت با افزایش ۰.۲۹ درصدی در هر بشکه، ۱۰۶ دلار و ۹۷ سنت معامله شد.

قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز افزایش ۰.۰۷ درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۱۰۲.۰۱ دلار معامله شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
روشن شدن موتور نقدینگی در ۱۴۰۱
در گفتگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

روشن شدن موتور نقدینگی در ۱۴۰۱

نرخ‌های
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

نرخ‌های "پتروشیمی" به کدام سمت می‌رود

ارسال نظر