بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
اوضاع خوش لیدرهای شاخص‌ساز
آیا حیرانی و سرگردانی معامله‌گران سهم‌های شاخص‌ساز به پایان می‌رسد یا آنکه کماکان حقوقی‌ها برگ‌های برنده خود را برای بازی امروز رو خواهند کرد.
کد خبر : ۲۵۶۸۶۱

اوضاع خوش لیدرهای شاخص‌ساز

به گزارش بورس‌نیوز، شاخص‌کل با آنکه منفی متعادل در آخرین روز بازارسرمایه بسته شد اما؛ کماکان امیدها به شاخص هم‌وزن و سهم‌های کوچک‌تر وجود دارد و با این حال می‌توان امروز بازار را از عرضه‌ها کمی دورتر دید.

با نگاهی به ناشران می‌توان به این نکته اشاره داشت که پالایشی‌ها باید به‌زودی در انتظار انتشار صورت‌های مالی زمستان خود باشند و طبق پیش‌بینی‌ها باید سودآوری این شرکت‌ها در زمستان به‌مراتب بهتر از پاییز باشد.

بنابه‌اظهار کارشناسان، P/E فوروارد اکثر نمادهای این گروه کمتر از 3,8 بوده و سهامداران نباید انتظار تکرار سودسازی زمستان را در فصل بهار داشته باشند چراکه با کاهش قیمت نفت و کرک اسپردها، انتظار تکرار سود وجود ندارد.

از سوی دیگر، سهامداران خودرویی که این روزها با اقبال بالای سهامداران حقوقی مواجه بوده و نظر حقیقی‌ها را هم به خود جلب کرده تحت تاثیر اخبار برجامی، واگذاری سهام دولتی و حتی اتفاق‌هایی بوده که در شرکت‌های داخلی رقم می‌خورد.

فولادی‌ها نیز با اتکا به نرخ‌های جهانی بالا و همچنین نرخ بیلت صادراتی ایران که رشد 4 درصد را تجربه کرد، وضعیت متعادل مثبتی را باید بگذرانند.

حال باید دید که آیا حیرانی و سرگردانی معامله‌گران سهم‌های شاخص‌ساز به پایان می‌رسد یا آنکه کماکان حقوقی‌ها برگ‌های برنده خود را برای بازی امروز رو خواهند کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر