بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
عرضه‌هایی با عجله بالا/ آیا اصلاح زودتر از موعد تمام می‌شود!
با نگاهی به تابلوی بازار می‌توان دریافت که بازار با رسیدن زودتر از موعد یه محدوده ۱,۵۸۴ هزار واحدی با عرضه‌های سنگین مواجه شد بنابراین سناریویی که برای امروز منتظر آن بودیم را در معاملات دیروز مشاهده کردیم و عرضه‌ها یک روز خود را پیش انداختند.
کد خبر : ۲۵۶۶۷۷

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، شاخص کل مقاومت استاتیک ۱,۴۵۰ هزار واحدی را رد کرده و واگرایی منفی ندارد و ممکن است چند روز استراحت کند و سپس به سمت ۱,۵۸۰ هزارواحدی حرکت کند.

نسبت شاخص کل به هم وزن نیز همچنان درگیر مقاومت استاتیک بوده و واگرایی منفی دارد، احتمال قوی در کوتاه مدت شاخص هم وزن بهتر از شاخص کل عمل می کند یعنی سهم‌های کوچک بتوانند مانور بهتری را نسبت به بزرگان بورسی داشته باشند.

از سوی دیگر، نمودار P/E فروارد بازار حدودا ۶,۴۵ بوده که P/E فروارد بهره بدون ریسک ۵,۵ است.

با نگاهی به تابلوی بازار نیز می‌توان دریافت که بازار با رسیدن زودتر از موعد یه محدوده ۱,۵۸۴ هزار واحدی با عرضه‌های سنگین مواجه شد بنابراین سناریویی که برای امروز منتظر آن بودیم را در معاملات دیروز مشاهده کردیم و عرضه‌ها یک روز خود را پیش انداختند.

تحت این شرایط باید امروز شاهد بازاری منفی باشیم، اما باید آماده ریباند (منفی به مثبت) سهام مورد توجه بازار در روز چهارشنبه نیز باشیم.

اساسا در مسیر رشد پایدار بازار، توقف و برگشت‌های کوتاه به سطوحی که قبلا با قدرت از آن عبور کرده ایم لازم و بلکه ضروری است و به عبارت بهتر به مسیر رشد بازار قوام و استحکام می‌بخشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر