بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
در هفته منتهی به ۱۹ فروردین ماه صورت گرفت؛

دادوستد ۱۶ میلیون و ۸۷۶ هزار گواهی سپرده کالایی سیمان

سیمان با دادوستد ۱۶ میلیون و ۸۷۶ هزار گواهی سپرده کالایی به ارزش بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان دست به دست شد تا این دارایی پایه با کسب سهم ۷۹ درصدی، از نظر حجم معاملاتی صدرنشین معاملات هفتگی شود.
کد خبر : ۲۵۶۸۹۸

سیمان+بورس نیوز

با گزارش بورس نیوز، معامله گران تعداد ۲۱ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۲۲۳ گواهی سپرده کالایی را به ارزش بیش از ۲۳۱ میلیارد و ۲۶۵ میلیون تومان در هفته منتهی به ۱۹ فروردین معامله کردند.



در هفته‌ای که گذشت، سیمان با دادوستد ۱۶ میلیون و ۸۷۶ هزار گواهی سپرده کالایی به ارزش بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان دست به دست شد تا این دارایی پایه با کسب سهم ۷۹ درصدی، از نظر حجم معاملاتی صدرنشین معاملات هفتگی شود و در صدر جدول جای گیرد. این میزان گواهی سپرده سیمان دست به دست شده، بالاترین سطح از زمان راه اندازی این ابزار در بورس کالا محسوب می‌شود.

زعفران نگین نیز با جا به جایی ۳ میلیون و ۷۷۸ هزار و ۷۹۷ گواهی سپرده در جایگاه دوم جدول قرار گرفت، این در حالی است که دارایی پایه مذکور با ثبت ارزش بیش از ۱۴۰۱ میلیارد ریال از نظر ارزش معاملات، نخست و نسبت به سایر رقبا پیشتاز شد و به تنهایی ۶۰ درصد از ارزش کل معاملات این هفته را رقم زد.

در نماد‌های معاملاتی گواهی سپرده سکه طلا نیز تعداد ۵۹۰ هزار و ۸۰۰ ورقه بهادار مبتنی بر کالا در حالی مورد معامله قرار گرفت که ارزش آن از رقم ۷۳.۹ میلیارد تومان فراتر رفت و مقام سوم هم از نظر حجم و هم از نظر ارزش کل معاملات به این دارایی پایه اختصاص یافت.

ثبت معامله ۷۴ هزار و ۳۶۷ گواهی سپرده شیشه نیز ارزش بیش از ۶ میلیارد تومانی را برای این دارایی در پی داشت.

در جریان معاملات این هفته، ارزش معامله ۷۹۹۳ گواهی سپرده برنج طارم به ۵۲۰ میلیون تومان افزایش یافت و ۵۱۵۰ گواهی سپرده زیره سبز نیز به ارزش حدود ۵۳۸ میلیون تومان در بازار معامله شد.

براساس آمار‌های معاملات هفته‌ای که گذشت، در سه دارایی پایه کشمش، نخود و پسته نیز در مجموع، تعداد ۱۱۶ گواهی سپرده کالایی به ارزش تقریبی ۷ میلیون تومان خریداری شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر