بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
بازندگان در مسیر صعود/ استراتژی پرتفوچینی تغییر کرد
اما سهامداران باید در چینش پرتفوی خود، سهم‌های بیشتری از بازار را دخیل کنند چراکه صعود بازارسرمایه درحال گسترش به تمام گروه‌ها بوده و دیگر صنایع خاص مدنظر نیست و باید سهم‌های پرپتانسیل را مورد توجه قرار داد ضمن آنکه کامودیتی‌ها جزو سهم‌های با اهمیت بالا برای صعود شناخته می‌شوند.
کد خبر : ۲۵۶۹۸۰

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس‌نیوز، بازارسرمایه با تمام جوانب حاشیه‌ای که در این چند برهه تحمل کرده است، چشم‌انداز مساعدی را از داد و ستد‌ها داشته و برخی از گروه‌های معروف مانند خودرو، فرآورده‌های نفتی، کامودیتی‌ها و ... با استقبال مواجه شده‌اند اما؛ نکته ملموسی که این‌روز‌ها شاخص هم‌وزن نوید آن را می‌دهد، جنب‌وجوش در سهم‌های کوچک بازار است.

سهامداران باید توجه داشته باشند که این روزها، کاهش یا اصلاح بازار در دوره‌های کوتاه مدتی رخ می‌دهد و بورس به کما نمی‌رود که همین عامل، یکی از دلایل میل شاخص‌های بازارسرمایه به صعود است اما؛ خط روند‌هایی که برای شاخص‌های بازدهی بازار ترسیم می‌شود یک نکته را به سهامداران گوشزد می‌کند و آن‌هم تراکم بالای مقاومت‌های پیش روی شاخص‌ها بوده پس نباید فراموش کنید سطح عرضه‌ها می‌تواند کمی از رشد شتاب بازار بکاهد و حتی انتظار شکست روند فعلی را در دوره‌های کوتاه مدت ایجاد می‌کند.

از سوی دیگر، همانطور که در ابتدای گزارش نیز اشاره شد، سهم‌های کوچک و البته جامانده‌های بازار از رشد نیز با سطح استقبال خوبی مواجه شده و تداوم این روند، همچنان به سود بازار بوده و این روند را می‌توان در گروه بانکی‌ها، خودرو و ... به وضوح مشاهده کرد و شاید بنا به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، بازنده‌های این چند برهه کنش‌های بورسی بتوانند جزو برندگان نام بگیرند؛ بنابراین انتظاری که می‌تواند از مسیر بازار داشت اتوبانی با دست‌انداز‌های عرضه‌ای در مسیر صعود بوده و اینکه با اخبار مثبت دلار ادغام شده است، ولی نباید از اصلاح بازار نیز چشم‌پوشی کرد.

و، اما سهامداران باید در چینش پرتفوی خود، سهم‌های بیشتری از بازار را دخیل کنند چراکه صعود بازارسرمایه درحال گسترش به تمام گروه‌ها بوده و دیگر صنایع خاص مدنظر نیست و باید سهم‌های پرپتانسیل را مورد توجه قرار داد ضمن آنکه کامودیتی‌ها جزو سهم‌های با اهمیت بالا برای صعود شناخته می‌شوند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر