بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج‌ونیم عصر؛

کت تن کیست

کت تن کیست
ساعت پنج‌ونیم امروز عصر نیم نگاهی دارد به مدیران فربه‌ای که تولید را فراموش کرده‌اند و تنها به فکر تسهیلات و واردات هستند.
کد خبر : ۲۵۷۱۶۱
نویسنده :
مینا علیزاده

ساعت پنج و نیم عصر+بورس نیوز

به گزارش بورس‌نیوز؛ سخنگوی راه‌پله‌ها امروز با خود یک حرف بیشتر نداشت و آن‌هم "نرود میخ آهنی به سنگ" بود.

با آنکه چند ماه از سخنان رهبری گذشت، ولی خودروسازان و لوازم‌خانگی‌ها نه‌تنها ابروی خود را کج نکردند بلکه قیمت‌ها رشد داشت و از کیفیت نیز کسر شد.

واژه "توبیخ و استعفا" از دائره‌المعارف مدیران نظام اقتصادی گویا کاملاً حذف یا به فراموشی سپرده‌شده است.

البته احتمال قوی‌تر آنجاست که مدیران میانی و بالایی، آن‌چنان وام‌دار تصمیم‌های یکدیگر شده‌اند که این شبکه‌های تودرتو و درهم‌تنیده، به‌سادگی تاروپود خود را از هم باز نمی‌کنند.

پس مشکل این اقتصاد، رئیس‌جمهور‌ها نیستند و به اصلاح اساسی ساختار نیازمند شده‌ایم.

هر دم از این باغ، بری می‌رسد

سخنگوی راه‌پله‌ها، اما خبر دیگری آورده در خصوص اینکه شاید وزیر سمیه نشین قبل از آنکه چراغ استیضاح آن روشن شود، به فکر استعفا باشد (در بین مدیران ایرانی بعید است).

البته از گزینه‌های روز میز مانند منوچهر منطقی، مهدی غضنفری، مهرداد بذرپاش و احمد قلعه بانی نیز یادشده است.

چالشی برای جرئت سازمان یا تضاد منافع

مدیران بازار سرمایه چندان اعتقادی به این اصل ندارند که اگر در شرکتی خطایی رخ دهد، باید مدیران آن بازخواست و توبیخ شوند، نه سهامداران آن.

آقایان معاون که سهم‌ها را بسته‌اید تا اینکه ناشران گزارش‌های مالی را تصحیح کنند یا اینکه ساختار مناسبی را تشکیل دهند، خطای مدیران عامل را چرا به‌پای سهامداران و سهم‌های پرتفوی آن‌ها نوشته‌اید!

اگر شما نیز با مدیران بانکی منافع مشترک دارید و توبیخ آن‌ها در راستای تضاد منافع می‌رود، حداقل قانونی بگذارید که مثلاً پس از چند ماه بسته بودن هر سهمی، ناشر با رضایت سهامدار اقدام به خرید سهم‌های رسوب‌کرده کند تا صورت‌های مالی شرکت تصحیح شود.

کت تن کیست

آیا توجه کردید که هیچ بانک خصوصی در شطرنج وزارت اقتصاد برای انتشار اسامی بدهکاران خود بازی نکرد!

آقای وزارت اقتصاد، از زمان انتشار اسامی بانک‌های دولتی نه‌تنها هیچ فرد، سازمان و ... عذرخواهی و بیانیه‌ای ننوشته‌اند و اینجاست که باید بفهمید، کت تن کیست!

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر