بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم امروز عصر نیم‌نگاهی دارد به اینکه عوارض بخشنامه اخذ مالیات از صادرات فولادسازان، کمتر از استقراض دولت از بانک مرکزی و البته دست در جیب مردم کردن نیست.
کد خبر : ۲۵۷۲۸۴

یک سور به استقراض از بانک مرکزی

به گزارش بورس‌نیوز؛

با یک حساب سرانگشتی ساده که نه، بر اساس افشای تاثیرگذاری بخشنامه عوارض بر صادرات فولادی می‌توان به این نکته رسید که دست دولت از جیب مردم برداشته نمی‌شود بلکه از این جیب به آن جیب مردم می‌رود.

جامعه سهام عدالت کشور به مرز ۴۴ میلیون نفر رسیده و اگر در پرتفوی سهام عدالت چراغی روشن کنیم دو سهم بزرگ "فولاد" و "فملی" به چشم می‌خورد.

"فملی" اعلام داشته که ماهانه ۱۵۱ میلیارد تومان از سود شرکت را باید به‌عنوان عوارض پرداخت کند و "فولاد" نیز ۳۰۴ میلیارد تومان از سودسازی خود را به‌صورت ماهانه باید از جیب سهامداران خود بزند!

آقای دولت اینکار شما به استقراض از بانک مرکزی با این بخشنامه، یک سور زده‌اید.

دولت با یک حساب سرانگشتی ۱۰۵هزارتومان از جیب هر ایرانی که دارای پرتفوی سهام عدالت است، بدون اجازه برداشت کرد.

رفقای آشنا در پتروشیمی جدید

سخنگوی راه‌پله خبر آورده که گویا فردی می‌خواهد بزرگ‌مرد و سلطان پتروشیمی‌ها نام بگیرد و از این حیث آنقدر بر خود می‌بالد که تمام دستور‌های توقف پروژه مخرب محیط زیستی را به باد شالیزار‌های شمال عوض نمی‌کند!

این آقایی که مدیرعامل این پتروشیمی بوده گویا آنقدر از کندوی بانک‌ها مکیده و فربه شده که خود را بزرگ پنداشته و نمی‌داند که نیشی که از این کندو‌ها خورده باعث باد شدن این فرد است نه بزرگی خود او.

البته طبق شنیده‌های سخنگوی ما، آقای پتروشیمی وام را از بانکی اخذ کرده که رئیس فعلی بانک مرکزی در آن تصدی پست و مقام داشته و شاید پس از برهه‌ای تمام مشکلات مجوز‌های این پتروشیمی با جاده صاف کن، حل شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کت تن کیست
ساعت پنج‌ونیم عصر؛

کت تن کیست

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
این عوارض که اعمال کرده وزیر نامرد درواقع اعتماد ما به بازار سرمایه وبورس ودولت رااز بین برد من دارایی ام بعداز شروع دولت سیزدهم چهل درصداش نابود شد این بود قول وشعار حمایت از بازار سرمایه تان ناچارم بهطرف خروج ازبازاربورس وسپرده گذاری دربانک اقدام کنم