بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
دخالت دولتی‌ها، سهم‌های کوچک را زنده کرد
بازارسرمایه در نخستین روز هفته جاری توانست با ثبت صعود، باردیگر معامله‌گران را به ادامه مسیر رشد و البته بهبود وضعیت پرتفو‌ها نسبت به شاخص‌کل امیدوار کند.
کد خبر : ۲۵۷۲۹۰

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس‌نیوز، بازارسرمایه در نخستین روز هفته جاری توانست با ثبت صعود، باردیگر معامله‌گران را به ادامه مسیر رشد و البته بهبود وضعیت پرتفو‌ها نسبت به شاخص‌کل امیدوار کند، زیرا برعکس روند سال گذشته که شاخص‌کل دوان‌دوان به سوی بازپس‌گیری پله‌های قدیمی تلاش می‌کرد اما؛ در این برهه، شاخص هم‌وزن با قدرت بهتری در شرایط فعلی بازار گام برمی‌دارد.

نگاهی به حوض‌های کوچک سرمایه‌گذاری در بازارسرمایه نیز نشانگر آن بوده که معامله‌گران در این روز‌ها بخاطر حواشی مالی که دولتی‌ها برای بورس ایجاد کرده بیشتر در سهم‌های کوچک بازار فعال هستند تا سهم‌های بزرگ.

دلار نیز به‌عنوان یکی از فاکتور‌های مهم اقتصادی مجددا در مرز ۲۸ هزارتومان ایستاده است و شاید با رشد نرخ دلار، بسیاری از سهم‌های دلاری حال و هوای کوچ به صعود نرخ‌های بالاتر را دارند.

حال از این نکته نیز نباید گذشت که روان شدن معاملات و حذف تدریجی صفوف خرید و فروش از مهم‌ترین پیامدهای این روزهای بازار بوده زیر تعداد صف‌های قفل در فروش به کمتر از ۲۲ سهم رسیده است.

اما برای حفظ روند صعودی بازار، نقدینگی بیشتری را باید در بخش معاملات بازارسرمایه شاهد باشیم و کماکان پول پارک شده بیرون از بازار با تابلوی احتیاط روبه‌رو بوده و به آسانی گام به زیر تابلوی بازارسرمایه نخواهد گذاشت مگر آنکه در صحبت‌های آتی وزیر اقتصاد، یک تضمین درخصوص ثبات اقتصادی یا بسته جذابی در بخش بورس ارائه شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر