بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
پرچم سرافراز شاخص
بازارسرمایه و حقیقی‌ها نیازمند یک تایید صعود شاخص‌کل از سوی دیگر معامله‌گران بازارسرمایه یعنی دولت و حقوقی‌های آن بودند که با نگاهی به سطح عرضه ناشران می‌توان اینگونه گفت که سیگنالی برای ورود نقدینگی بیشتر به بازار ارائه نشد.
کد خبر : ۲۵۷۰۴۳

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس‌نیوز، بازارسرمایه در ابتدای هفته روندی متعادل توام با احتیاط را آغاز کرد و با حجم معاملات ۵ همت به روند کار خود ادامه داد اما؛ بازارسرمایه و حقیقی‌ها نیازمند یک تایید صعود شاخص‌کل از سوی دیگر معامله‌گران بازارسرمایه یعنی دولت و حقوقی‌های آن بودند که با نگاهی به سطح عرضه ناشران می‌توان اینگونه گفت که سیگنالی برای ورود نقدینگی بیشتر به بازار ارائه نشد.

در روز‌هایی که نفت برنت در پایه ۱۰۰ دلاری ایستاده و بدین واسطه نفت سنگین ایران نیز با رشد همراه بوده این پتروپالایشی‌ها هستند که احتمالا با اقبال خوبی در بازار امروز مواجه خواهند شد.

اما یکی از نکات ابهام‌انگیز در بازار امروز واکنش کامودیتی‌ها به خصوص فولادی‌ها بر وضع عوارض و تعرفه پلکانی بر صادرات بوده که باید ببینیم معامله‌گران فولادی به این تصمیم گمرک چگونه واکنشی را نشان می‌دهند.

سهامداران باید توجه داشته باشند که در این هفته پرچم شاخص هم‌وزن به‌سوی نزول گام برنداشت. گروه‌های کوچک و متوسط برنده جدال معاملات تا به امروز بودند، ولی همانطور که در ابتدای گزارش عنوان شد بازار محتاطانه و خروج نقدینگی از حقیقی‌ها کمی بازار را ناچار به گام برداشتن با عصا می‌کند.

به طور کلی پیش‌بینی می‌شود که سه گروه شیمیایی، خودرو و صندوق‌های سهامی به ترتیب بیشترین نقدینگی حقیقی‌ها را به خود جذب کنند و گروه‌های بانک، فلزات اساسی، درآمد ثابت‌ها و هلدینگ‌ها به ترتیب با بیشترین نوسان معاملاتی روبه‌رو شوند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر