بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
آیا نقطه مقاومت شهریورماه می‌شکند!
شاخص کل پس از برخورد به کف ۱,۲۱۲,۰۰۰ واحدی مطابق انتظار تغییر روند داد و رشد قابل توجهی را تجربه کرد.
کد خبر : ۲۵۷۵۵۵

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس‌نیوز، در آخرین روز معاملات بازارسرمایه، شاخص‌کل پس از چند روز افزایش با کمی کاهش همراه شد اما؛ با این‌حال شاخص هم‌وزن مثبت بود.

در گروه‌های بزرگ مانند خودرو و بانکی‌ها بهتر از سایر گروه‌ها بودند و در کوچک‌تر‌ها نیز گروه زغال‌سنگ، زراعت و لاستیک رشد بیشتری در شاخص صنعت داشتند.

سهامداران باید توجه داشته باشند که خطری از ریزش، بازار را تهدید نمی‌کند و طی آخرین روز معاملات تنها پولبک را شاهد بودیم، ولی باید مراقب عرضه‌های ابتدایی امروز بود، زیرا اگر تله عرضه‌ها به درستی کار کند، این حقوقی‌ها هستند که چندان از نوسان‌گیری پشت مرز‌های مقاومت فعلی بدشان نمی‌آید که با نقدینگی در جیبی که دارند، سهم و صنعت خود را چند روزی به نفع خود معطل کنند.

با این حال فروردین‌ماه به پایان رسید و شرایط در آغاز اردیبهشت ماه مساعدتر بوده اگرچه سرمایه‌گذاری در بازارسرمایه نیاز به تبحر بیشتری پیدا کرده است.

شاخص کل پس از برخورد به کف ۱,۲۱۲,۰۰۰ واحدی مطابق انتظار تغییر روند داد و رشد قابل توجهی را تجربه کرد.

در حال حاضر شاخص در محدوده‌های مقاومتی خود قرار دارد، در صورت عبور شاخص از سطح فعلی مقاومت بعدی ۱,۵۹۰,۰۰۰ واحد بوده که در شهریورماه سال گذشته ناموفق در عبور از آن بود و مقاومت پس از آن نیز ۱,۶۶۰,۰۰۰ واحد بوده که مطابق با سقف کانال دو ساله است.

سهامداران بار دیگر باید تاکید کنیم که احتمالا این هفته نسبت به هفته قبل تا حدودی پر عرضه‌تر خواهد بود، از خرید‌های هیجانی و نشستن در صف خرید دوری کنید.

در دو شاخص بازدهی بازار یعنی شاخص کل و شاخص هم‌وزن در پنجم بهمن‌ماه سال گذشته کف تکنیکالی خود را ثبت و روند صعودی خود را آغاز کردند.

در هفته جاری اخبار واگذاری سهام خودرویی ها، و روند قیمت‌ها در بازار جهانی از عوامل تاثیرگذار بر بازار خواهند بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر