بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

پیدایش فاز سوم تحلیل در بازار سرمایه

پیدایش فاز سوم تحلیل در بازار سرمایه
اکثر سهم هایی که فروش ریالی دارند و یا سودآوری خوبی داشته و پتانسیل تقسیم سود مناسبی در مجامع را دارند، مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفته اند و احتمالا این وضعیت ۲_۳ ماهی ادامه خواهد داشت. 
کد خبر : ۲۵۷۶۰۱

پیدایش فاز سوم تحلیل در بازار سرمایه

به گزارش بورس نیوز، اگرچه بازار سرمایه امروز واحد افت کرد، اما این بازار از ابتدای سال جاری تاکنون رشد قابل توجهی داشته و انتظار می‌رود با تداوم این رشد در ماه‌های آینده، بالاخره کام بورسی ها هم شیرین شود.

بهنام مرادی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت این بازار بیان کرد: اتفاقی که ایران در بازار سرمایه ما رخ داده، این است که فاز سومی به تحلیل ها اضافه شده است.

وی ادامه داد: تا چند ماه قبل بازار سرمایه فقط بر مبنای توافق و رفع تحریم ها یا عدم توافق و تداوم تحریم‌ها اقدام به تحلیل سهم ها می‌کرد اما گویا حالا بازار سرمایه به این نتیجه رسیده که نباید به روند مذاکرات وین گره بخورد و با در نظر گرفتن این فاز تحلیلی، اکثر سهم هایی که فروش ریالی دارند و یا سودآوری خوبی داشته و پتانسیل تقسیم سود مناسبی در مجامع را دارند، مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفته اند و احتمالا این وضعیت ۲_۳ ماهی ادامه خواهد داشت. 

وی افزود: ضمن اینکه در بازارهای جهانی هم شاهد افزایش قیمت کالاها هستیم و با در نظر گرفتن متغیرهای بنیادی به نظر می رسد بازار سرمایه رشد قابل قبولی در ماه های آینده خواهد داشت و گزارش های ۱۲ ماهه و فصل مجامع، فرصتی برای رشد برخی گروه های بازار سرمایه خواهد بود. البته شخصاً به نتیجه مذاکرات خوشبین هستم و معتقدم اگر حتی با مذاکرات وین در فصل تابستان هم به نتایج مثبتی ختم شود شاهد اثر این توافق بر بازار سرمایه خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه گفت: یکی از نکات مثبت بازار سرمایه در هفته های اخیر این است که به نظر می رسد که ارتباطات سازمان بورس و اوراق بهادار با سیاستگذاران اقتصادی و بانک مرکزی و دولت بهبود یافته و تصمیمات غیر کارشناسی کمتری در این بازار اتخاذ شده است. افزایش تدریجی دامنه نوسان معاملات هم نشان از پختگی بیشتر تصمیم‌گیری‌ها در بازار سرمایه دارد. ضمن این که در هفته های اخیر بازگشت سرمایه های بازار سرمایه و به نوعی شاهد آشتی‌کنان بخشی از سرمایه‌گذاران با این بازار هستیم. علاوه بر این تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه بیش از هر زمان دیگری مورد توجه بعضی سهامداران قرار گرفته و خیلی از سهامداران بر مبنای تحلیل تکنیکال تصمیم به معامله می گیرند. گویی یک آیین نانوشته بین قشر قابل توجهی از فعالان بازار سرمایه(عمدتا سهامداران خرد) وجود دارد که به تحلیل تکنیکال اعتماد کنند. امیدواریم سرمایه‌گذاری‌ها در بازار سرمایه این بار هوشمندانه تر انجام شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رشد بازار سرمایه با تثبیت نرخ دلار
در پیش بینی امروز بازار سرمایه مطرح شد:

رشد بازار سرمایه با تثبیت نرخ دلار

سودمندی افزایش دامنه نوسان مشروط به تغییر مقررات نظارت
یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

سودمندی افزایش دامنه نوسان مشروط به تغییر مقررات نظارت

توازن حجم معاملات در بورس امروز
در پیش‌بینی امروز بازار سرمایه مطرح شد:

توازن حجم معاملات در بورس امروز

ارسال نظر