بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

دو محرک تداوم روند صعودی بازار سرمایه

دو محرک تداوم روند صعودی بازار سرمایه
فضای تثبیت شده تر و قابل پیش بینی تری در اقتصاد ما شکل گرفته که البته اولین اثر این ثبات در بازار سرمایه نمایان خواهد شد؛ چرا که در یک اقتصاد پیش بینی پذیر، ریسک کمتری شاهد خواهیم بود و بازار سرمایه در سایه کاهش ریسک از جذابیت بیشتری برخوردار خواهد شد.
کد خبر : ۲۵۷۶۱۵

دو محرک تداوم روند صعودی بازار سرمایه

به گزارش بورس نیوز، فروردین هم به پایان رسید و شرایط بازار سرمایه مساعدتر از قبل است.

شاخص کل پس از برخورد به کف ۱,۲۱۲,۰۰۰ واحدی مطابق انتظار تغییر روند داد و رشد قابل‌توجهی را تجربه کرد.

در حال حاضر شاخص در محدوده‌های مقاومتی خود قرار دارد، در صورت عبور شاخص از سطح فعلی مقاومت بعدی ۱,۵۹۰,۰۰۰ واحد بوده که در شهریورماه سال گذشته ناموفق در عبور از آن بود و مقاومت پس‌ازآن نیز ۱,۶۶۰,۰۰۰ واحد بوده که مطابق با سقف کانال دوساله است.

محمد آرام بنیار کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز بیان کرد: با توجه به افزایش قیمتی که در بازار جهانی کامودیتی‌ها رخ داد و نیز‌ تورمی که در اقتصاد کشور ما در پایان سال ۱۴۰۰ شاهد آن بودیم، بازار سرمایه در طول سال ۱۴۰۱ روند صعودی خواهد داشت.

وی ادامه داد: البته این به معنای رشد ۱۰۰ درصدی بازار سرمایه نیست، اما انتظار می‌رود بازار سرمایه متناسب با رشد قیمت‌های جهانی و تورم داخلی رشد کند و عملاً قیمت سهام با نرخ نقدینگی و تورم، هماهنگ شود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: با توجه به اقدامات دولت سیزدهم در مدیریت نقدینگی و مدیریت نرخ ارز، فضای تثبیت‌شده‌تر و قابل پیش‌بینی‌تری در اقتصاد ما شکل‌گرفته که البته اولین اثر این ثبات در بازار سرمایه نمایان خواهد شد؛ چراکه در یک اقتصاد پیش‌بینی پذیر، ریسک کمتری شاهد خواهیم بود و بازار سرمایه در سایه کاهش ریسک از جذابیت بیشتری برخوردار خواهد شد. درنتیجه به نظر می‌رسد بازار سرمایه شیب صعودی داشته باشد.

وی  ضمن تأکید بر ارزندگی سهام بسیاری از شرکت‌های این بازار از منظر تحلیل سودآوری اظهار کرد: در ۲ سال گذشته بسیاری از شرکت‌های بازار سرمایه از منظر سودآوری اوضاع مناسبی داشتند‌ و در برخی شرکت‌های بورسی، علاوه بر رشد سود عملیاتی، به سبب رشد درآمد سرمایه‌گذاری‌ها، سود سرمایه‌گذاری‌ها هم رشد داشته که این موضوع هم روی قیمت سهام تحت تأثیرگذار خواهد بود.

آرام بنیار در خاتمه در معرفی گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری گفت: ۳ گروه پالایشی، فولادی و پتروشیمی، پتانسیل بیشتری برای رشد دارند و احتمالاً روند افزایش قیمت سهام در این گروه‌ها فعلاً تداوم خواهد داشت ضمن اینکه اگر اخبار مثبتی از مذاکرات و رفع تحریم‌ها به بازار سرمایه مخابره شود، قیمت سهام گروه بانکی و خودرویی هم رشد خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پیدایش فاز سوم تحلیل در بازار سرمایه
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

پیدایش فاز سوم تحلیل در بازار سرمایه

افزایش ارزش جایگزینی شرکت‌ها؛ مغفول مانده بورس
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

افزایش ارزش جایگزینی شرکت‌ها؛ مغفول مانده بورس

چیدن پرتفوی تصادفی؛ ممنوع!
یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

چیدن پرتفوی تصادفی؛ ممنوع!

ارسال نظر