بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
نقطه بهینه ورود پس از اصلاح ...
بازارسرمایه پس از سه‌روز عرضه‌های فراوان و عقب‌نشینی شاخص‌ کل بالاخره در اواسط روز معاملاتی گذشته یعنی دوشنبه، توانست عقب‌گرد معاملاتی خود را جبران کند و به مسیر صعود بازگردد.
کد خبر : ۲۵۷۶۷۰

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، بازارسرمایه پس از سه‌روز عرضه‌های فراوان و عقب‌نشینی شاخص‌ کل بالاخره در اواسط روز معاملاتی گذشته یعنی دوشنبه، توانست عقب‌گرد معاملاتی خود را جبران کند و به مسیر صعود بازگردد.

در این بین، دیگر شاخص بازدهی بازار (هم‌وزن) همواره سبزپوش بود و سهامداران می‌توانند با این سیگنال در پرتفو‌های خود سهم‌های کوچک بازار را جای دهند به‌خصوص در شرایطی که سهم سیمان، برق، شوینده، لاستیک و البته تک‌سهم‌ها توانستند در این برهه خبر‌های خوبی را هم به بازار مخابره کنند.

سهامداران نباید از این نکته غافل شوند که شاخص‌های بازدهی بازار در نزدیکی مقاومتی قوی قرار دارند و اصلاح‌های زودگذر نیز گویای آن بوده که بازار با دست‌انداز‌های مقطعی هرچند کوتاه‌مدتی مواجه می‌شود بنابراین نقاط خروج و ورود خود را باید با ظرافت بیشتری انتخاب کنید.

معامله‌گران روزانه که نمی‌خواهیم نام نوسان‌گیری بر آن‌ها بگذاریم نیز در جریان خرید و فروش‌های برخی حقوقی‌های بازار قرار گرفته‌اند و شاید با خروج یک یا دو بار نوسان مثبت، حس وارن‌بافت به‌خود گرفته‌اند اما؛ باید به معامله‌گران روزانه تاکید شود که شرایط خروج و نقدشوندگی بازار این امکان را برای نوسان‌گیری فراهم کرده وگرنه وارن‌بافت‌ها در روز‌های سرخی بازار، تنها صف‌نشینی بیش نبودند؛ پس روز‌های گذشته خود را فراموش نکنید.

سهامداران با آنکه اصلاح‌های مقطعی بخاطر عرضه‌های فراوان پیش روی مسیر شاخص‌های بازدهی بازار مشاهده می‌کنید ورود بهینه شما به سهم‌ها نیز حائز اهمیت است، زیرا انتخاب نقطه نادرست برای ورود، شاید شما را مهمان دوره نزول آن سهم طی مدت‌زمان اصلاح کند!

اشتراک گذاری :
ارسال نظر