بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
مدیرعامل آسیاتک در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

"اسیاتک" بدون محدودیت در تکنولوژی و سرویس دهی

مدیرعامل آسیاتک گفت:با توجه به نوع پروانه شرکت که محدودیت تکنولوژی و سرویس دهی در حوزه ثابت را ندارد انواع زیرساخت‌ها را برای ورود به تکنولوژی‌های آینده و ارائه خدمات در حوزه‌های جدید بر بستر اینترنت، ارتباطات یا شبکه ملی اطلاعات را مهیا کرده و توسعه می‌دهد.
کد خبر : ۲۵۷۶۸۶

مدیرعامل آسیاتک+بورس نیوز

محمدعلی یوسفی زاده، مدیرعامل آسیاتک در گفتگو با بورس نیوز، درخصوص شرکت آسیاتک اظهار کرد: شرکت آسیاتک یکی از شرکت‌های دارنده پروانه سرویس‌های ارتباطی از وزارت ارتباطات، سازمان تنظیم مقررات بوده و شرکت دانش بنیان و نخستین شرکتی است که دریافت کننده گواهینامه رتبه بندی مراکز داده در ایران بود و خدمات ارائه دسترسی به مشترکین عمومی، مصرف کننده‌های خانگی و خدمات تجاری مثل خدمات مرکز داده، سرویس‌های میزبانی انواع مدل‌های میزبانی درمرکز داده، سرویس پیامک و سرویس نمایش خانگی را انجام می‌دهد.



وی افزود: در مجموع با توجه به نوع پروانه شرکت که محدودیت تکنولوژی و سرویس دهی در حوزه ثابت را ندارد انواع زیرساخت‌ها را برای ورود به تکنولوژی‌های آینده و ارائه خدمات در حوزه‌های جدید بر بستر اینترنت، ارتباطات یا شبکه ملی اطلاعات را مهیا کرده و توسعه می‌دهد.

مدیرعامل آسیاتک در این خصوص ادامه داد: شرکت آسیاتک توانسته از نظر رشد مالی و برنامه و بودجه صد درصد اهدافی که مصوب هیات مدیره بود و حتی بعضی سال‌ها بیشتر از بودجه محقق شده را انجام دهد. شرکت همواره نگاه به این دارد که بتواند باتوجه به روند تغییر سریع در تکنولوژی‌های موجود خود را به روز نگه دارد و برای ایجاد سرویس‌های جدید و نو که پویا و سودآورد باشد تلاش کرده و سهم بازار خود را حفظ کند.

یوسفی زاده درخصوص طرح‌های توسعه‌ای آسیاتک بیان کرد: آسیاتک با توجه به حجم ترافیک از شبکه ملی اطلاعات از سال‌های گذشته با توسعه مراکز داده، توانست خدمات ارائه دهد و بیشترین نگاه را به این دارد که شبکه دیتاسنتر را توسعه دهد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه ارتباطات ثابت تغییر تکنولوژی از ADSL به VDSL و فیبر خانگی محسوس است و تصمیمات در وزارت ارتباطات گرفته شده که آسیاتک یکی از شرکت‌های فعال در این حوزه بوده که برنامه ریزی‌های آن انجام شده و پیش بینی سرمایه گذاری آن نیز اتفاق افتاده است.

مدیرعامل آسیاتک توضیح داد: آسیاتک در مسیری است که در سایر حوزه‌های اپراتوری با دیگر وزارت خانه‌ها همراهی داشته باشد که در این راستا کاری را با وزارت اقتصاد شروع کردیم و در حال دریافت پروانه و موافقت اصولی هستیم.

یوسفی زاده تاکید کرد: در حوزه نمایش خانگی سرویسی را به نام "تماشاخونه" در سال‌های گذشته پیاده سازی کردیم که همواره در رشد و توسعه است. همانطور که می‌دانید بحث نمایش خانگی یکی از مباحثی است که روی شبکه‌های ارتباطی حجم زیادی از ترافیک را اشغال می‌کند و ما با داشتن شبکه ارتباطی و سرویس نمایش خانگی می‌توانیم هر دو را با کیفیت تضمین شده‌ای به مشتریان ارائه دهیم.

وی ادامه داد: از همه این‌ها مهمتر ورود نسل جدید سرویس‌های مرکز داده و سرویس‌های زیرساخت سرور‌هایی که همه مصرف کننده‌ها نیاز دارند، در حوزه خدمات ابری است که ما در این حوزه حضور داریم. این سرویس از سال ۹۹ راه اندازی شده و همچنان در حال توسعه است. در آینده این خدمات ابری است که روی زیرساخت مرکز داده‌ای که مهیا شده و در حال رشد نیز است سرویس‌های منیج شده و راحت تری را به مشترکین ارائه می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آسیاتک با اشاره به افزایش پهنای باند بیان کرد: ما بستر مطمئنی را با شرکت زیرساخت داریم و طراحی شبکه ما در نقاط هسته به هسته‌های شرکت زیرساخت بسیار نزدیک است و مشکل ترانزیشن نداریم. از سال‌های قبل این طراحی انجام شده و توسعه آن اتفاق افتاده و زیر بار رفته است. باتوجه به اینکه سرمایه گذاری لازم در خصوص تامین نیاز‌های دریافت پهنای باند اتفاق افتاده در صورت نیاز به این امر، شرکت زیرساخت نیز به ما تحویل داده است.

یوسفی زاده درباره تغییر ترکیب سهامداران عمده بعد از ورود به بازار سرمایه افزود: در واقع ترکیب سهامداران شرکت از گذشته دور وجود داشته و سهامداران به صنعت IT و ICT اعتقاد دارند و سرمایه گذاری در این حوزه را سودآور می‌دانند؛ بنابراین نگاه به اینکه سهامداری از این حوزه خارج شود وجود ندارد.

مدیرعامل آسیاتک در پایان گفت: این صنعت با صنایعی مثل پتروشیمی، سیمان و صنایع مولد که سنتی هستند، فرق دارد. صنعت پویایی است و تاثیرگذاری آن در جامعه زیاد است. مصرف کننده آن عام مردم هستند و جزو چیز‌هایی است که در حال حاضر جزو بهترین‌ها و بالاترین رتبه‌های بازار سرمایه را در دنیا دارد که همیشه خبر‌های مختلفی در این حوزه به گوش می‌رسد. ما در ایران هنوز به این سطح از حضور شرکت‌های فناوری و ارتباطی در بازار سرمایه نرسیدیم و نیاز است که این اتفاق توسعه پیدا کند و مردم بیشتر به این تکنیک‌ها تکنولوژی‌ها اعتماد کنند تا با رشد این صنعت در بازار سرمایه، توسعه اتفاق بیفتد که مردم لذت سرمایه گذاری و لذت استفاده از سرویس‌هایی که به آن‌ها داده می‌شود، را ببرند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
عرضه اولیه
در روز چهارشنبه صورت می گیرد؛

عرضه اولیه "اسیاتک" در هفته جاری

از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت شد؛

"آسیاتک" موفق به اخذ مجوز PAP

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
بیشترا دویست تومان حباب کامل هست وارزش خرید ندارد انهم درکشوریکه که سهامداران برای بقیه سهامدارن دنیا تعرف کنند میفهمتد جه جهنمب هست سرمایه سوزی درایران ایران کشور سرمایه سوزی هست درخدمت رباخواران ونرول خواران مطلق العنان ولاغیر برای همین بدبخت هستند ونادان ودنیاهم حسابی نمیکنند