بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲
سهم های ارزنده منفی دور ریختنی نیستند
سهامداران باید مراقب باشند که طی روز‌های جاری با هیجان به سمت خرید و فروش سهم‌های بی بنیاد و حاشیه ساز مانند خودرویی ها، غذایی‌ها و ... گام برندارند.
کد خبر : ۲۵۸۱۲۰

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، همانطور که در پیش گشایش روز گذشته نیز اعلام شد بازار سرمایه تا پله‌ای که به مقاومت برخورد می‌کند کماکان فاصله دارد. پس اگر در طول مسیر سهم‌ها با اصلاح‌های مقطعی مواجه شوند نباید بترسید چرا که بیشتر سهم‌های منفی از لحاظ معاملاتی در روز آتی می‌تواند گره روز منفی خود را باز کنند. البته نباید از این موضوع گذشت که تا پایان هفته احتمالا در بسیاری از سهم‌های بازار سرمایه به خصوص سهم‌های خرداصلاح شکل خواهد گرفت.

سهامداران باید مراقب باشند که طی روز‌های جاری با هیجان به سمت خرید و فروش سهم‌های بی بنیاد و حاشیه ساز مانند خودرویی ها، غذایی‌ها و ... گام برندارند، زیرا این سهم‌ها که با زیان انباشته زیادی مواجه هستند تنها از لحاظ نوسان گیری و سفته بازی می‌توانند برای معامله گران بزرگی که با سرمایه حجیم وارد این سهم‌ها می‌شوند بازدهی و سود داشته باشند. سهامداران خرد آنچنان که باید و شاید نمی‌توانند نسبت به این سهم‌ها سود ذخیره کنند.

بنابراین پیشنهاد می‌شود که بسیاری از معامله گران خرد به سوی سهم‌های بابنیاد،‌ EPS محور گام بردارند و اگر چنین سهم‌هایی را در پورتفوی خود ذخیره کردید به هیچ عنوان به سوی پیاده شدن از این سهم‌ها نباشید و سرمایه گذاری میان مدت را تا گذر اصلاح مقطعی بسیار کوتاه در این مدت در دستور کار قرار دهید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر