بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس:

یک میلیارد دلار در پتروشیمی ایلام سرمایه گذاری شده است

یک میلیارد دلار در پتروشیمی ایلام سرمایه گذاری شده است
مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: یش از یک میلیارد دلار در پتروشیمی ایلام سرمایه گذاری شده، اما زیانده است؛ بنابراین یکی از سودآورترین پلن‌های ما خواهد شد.
کد خبر : ۲۵۸۳۱۴

یک میلیارد دلار در پتروشیمی ایلام سرمایه گذاری شده است

به گزارش بورس نیوز، عبدالعلی علی‌عسگری، مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس اظهار کرد: پروژه فوق العاده مهم است و باید میعانات گازی سرچاهی را جمع آوری کنیم. در حال حاضر میعانات در حال سوختن هستند و علاوه بر آلوده کردن محیط زیست ثروت ما را نیز نابود می‌کنند.

وی افزود: این پروژه کمی کند بود. ما این کار را تسریع کردیم و اکنون با قدرت تمام در حال انجام است. امیدواریم تا بهمن ماه فریم یک این پروژه راه اندازی شود. در واقع راه اندازی این طرح در خلق ثروت تاثیرگذار است.

علی عسگری درخصوص تاخیر در انجام این پروژه بیان کرد: مابعد از مطالعه دیدیم که این نقطه فوق العاده حساس و مهم است و الان پرقدرت به کارش ادامه می‌دهد.

مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس درخصوص تفاهمنامه‌های این شرکت بیان کرد: در بین تفاهمنامه‌هایی که اینجا امضا شد، تفاهمنامه‌ای درباره میادین (کارکردن هلدینگ خلیج فارس) منعقد شد. میدانی به اسم میدان مارون خامی که میدان نفتی است و کسی هنوز به سراغ آن نرفته و میعانات گازی بسیار زیادی به دلیل عمق زیاد خود دارد. عمق آن ۵ هزار متر است. حدود هزار درجه دما در آن جا وجود دارد. یعنی چیزی است که معدود کشور‌های جهان این فناوری را دارند.

وی خاطرنشان کرد: مارون خامی را وزارت نفت به ما داده که پروژه سختی است و ما این کار را قبول کردیم و انجامش خواهیم داد. اما تفاهمنامه دیگری که امضا کردیم پتروشیمی ایلام است که درحال حاضر زیانده است. برای اینکه پشتوانه آن پالایشگاه گازی است که خوراک کافی ندارد و به همین دلیل به حداقل تولید نمی‌رسد و نمی‌تواند کار کند؛ لذا زیانده است. این بود که فکر کردیم که چه کنیم تا خوراک این مجتمع تامین شود. دوستان بررسی کردند و تصمیم بر این شد در تنگ بیجار که چاه‌های مرزی است سرمایه گذاری کنیم و گاز بیشتری استخراج کنیم تا بتوانیم به این پالایشگاه بیاوریم مشکل پتروشیمی ایلام حل می‌شود. این را هم بررسی کردیم و مدیریت مناطق مرکزی نفت موافقت کرد. تفاهم کردیم که آنجا سرمایه گذاری کنیم تا گاز تامین شود، پالایشگاه گازی با سطح بیشتری کار کند، در نتیجه خوراک پتروشیمی ایلام تامین شود.

علی عسگری ادامه داد: فکر می‌کنم بهره برداری از این پروژه حدود یک سال طول بیانجامد. نفع آن برای سهامدار سود است. بیش از یک میلیارد دلار در پتروشیمی ایلام سرمایه گذاری شده، اما زیانده است؛ بنابراین یکی از سودآورترین پلن‌های ما خواهد شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و اقدامات زیست محیطی توسعه می‌یابد
حضور متفاوت «خلیج فارس» در نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی؛

حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و اقدامات زیست محیطی توسعه می‌یابد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
هیچکس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۸
مسلما سودش به جیب سهامدار نخواهد رفت بلکه سودش به جیب مفت خورها و لاشخورهایی مثل تو و اربابانت خواهد رفت همانطوری که توی چندین سال گذشته اتفاق افتاده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۶
عسگری جان کارشناس پنروشیمی بودند که به اشتباه در صدا و سیما مدیرش کرده بودند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۳
آره برای تامین کسری بودجه دولت و پر شدن جیب کثافتهایی مثل تو خوبه.وگرنه سهامدار که روزگارش سیاه هست.اون کسی زرنگ بود که رفت سکه و دلار خرید و شریک لاشخورهایی مثل شما نشد.