بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
چگونه در تحلیل فاندامنتال حرفه‌ای شویم؟
ورود به بازار ارز دیجیتال بسیار هیجان‌انگیز است؛ به‌شرط آن‌که با اصطلاحات، قواعد و قوانین آن آشنا باشید. تحلیل رفتار بازار و پیش‌بینی رشد یا سقوط ارز‌ها برای تریدر‌های موفق ضرورت بسیاری دارد.
کد خبر : ۲۵۸۳۴۱

چگونه در تحلیل فاندامنتال حرفه‌ای شویم؟

به گزارش بورس نیوز، ورود به بازار ارز دیجیتال بسیار هیجان‌انگیز است؛ به‌شرط آن‌که با اصطلاحات، قواعد و قوانین آن آشنا باشید. تحلیل رفتار بازار و پیش‌بینی رشد یا سقوط ارز‌ها برای تریدر‌های موفق ضرورت بسیاری دارد. یکی از این روش‌ها تحلیل فاندامنتال (Fundamental Analysis) یا به اختصار FA نام دارد و به بررسی بنیادی ثروت دیجیتال شما می‌پردازد. انگیزه نهایی از انجام تحلیل FA این است که متوجه شویم آیا ارزش دارایی شما کمتر از مقدار فعلی است یا در ارزش‌گذاری آن کم‌کاری شده است؟ برای پی بردن به لزوم یادگیری تحلیل فاندامنتال و اثر آن روی ثروت دیجیتال خود فقط کافی است چند دقیقه از وقتتان را به خواندن مقاله پیش‌رو اختصاص دهید.

تحلیل فاندامنتال چیست؟

تحلیل فاندامنتال یا تحلیل بنیادی، یک روش آنالیز جدید نیست و در گذشته و پیش از همه‌گیر شدن رمز ارزها، در بازار‌های دیگر سرمایه نیز استفاده می‌شده. در سالیان گذشته برای تحلیل و پیش‌بینی قیمت دلار، سکه و سهام بورس از تحلیل فاندامنتال کمک می‌گرفتند و بسیار هم موفق عمل می‌کردند.

تحلیل FA درواقع روشی است که در آن، تحلیل‌گران هوشمند باید آینده ارز‌های دیجیتال را پیش‌بینی کنند. این شیوه از طریق تحلیل عوامل موثر بر ارزش هر کوین انجام می‌گیرد. بهترین آموزش ارز دیجیتال با توضیح درباره نحوه انجام تحلیل فاندامنتال، از شما در کمترین زمان یک تریدر موفق می‌سازد. آنالیز کردن یک سری فاکتور‌های موثر و مهم بر قیمت رمز ارزها، یک جمع‌بندی و نتیجه‌گیری دقیق به‌دنبال خواهد داشت.

یادگیری تحلیل فاندامنتال بیت کوین؛ از سقوط ارز دیجیتال جلوگیری کنید

بازار کریپتو به‌شدت پرنوسان است. ممکن است ارزی که تا دیروز بیشترین سهم بازار را به‌خود اختصاص داده بود، در کمتر از ۲۴ ساعت سقوط کند. پس لازم است برای ثروتمند شدن در بازار کریپتو، علم خود را در این زمینه بالا ببریم. آموزش تحلیل فاندامنتال یکی از مواردی است که ارزش سرمایه دیجیتالتان را بیشتر می‌کند.

بیت‌کوین‌ها در برابر آلت کوین‌ها ارزش بیشتری دارند؛ این بدان معنی است که قیمت بیت کوین‌ها روی آلت کوین‌ها تاثیرگذار است. هرگاه در بررسی رفتار بازار، متوجه سقوط ارزش Bitcoin شدید، منتظر ریزش ارزش کوین‌های دیگر نیز بمانید. تحلیل‌گران FA از همین روش برای ارزش‌گذاری و تحلیل رمز ارز‌ها استفاده می‌کنند.

چگونه در تحلیل فاندامنتال حرفه‌ای شویم؟

یک تریدر حرفه‌ای، تحلیل فاندامنتال بلد است

شاید با خودتان فکر کنید که دنیای کریپتو فقط به درد آدم فضایی‌ها می‌خورد! افراد عادی و مبتدی شانسی برای موفق شدن در حوزه دیجیتال ندارند و محکوم به شکست‌اند؛ اما بد نیست بدانید که دنیای دیجیتال هیچ تفاوتی با دنیای عادی کنونی ما ندارد. وضعیت تراکنش‌ها و امور مالی در بازار رمز ارز‌ها کاملا مشابه شیوه حال حاضر است. آشنایی با امور مالی غیرمتمرکز نیازمند اطلاعات جامعی است؛ پاسخ به سوال «دیفای چیست» به‌خوبی همه‌چیز را بیان می‌کند. تحلیل‌گران ارشد فاندامنتال با بهره‌گیری از معیار‌هایی از قبیل وایت پیپر، توزیع اولیه، حامیان پروژه، اقتصاد توکنی و رویداد‌های پیش‌رو، به آنالیز و تحلیل رفتار ارز‌های دیجیتال می‌پردازند.

سایت‌هایی از قبیل تریدینگ ویو (tradingview)، کوین مارکت کپ (coinmarketcap) و نرم‌افزار‌هایی مانند گلس نود (glassnode) اطلاعات درون زنجیره‌ای بلاکچین را در اختیار تریدر‌ها قرار می‌دهند.

تحلیل فاندامنتال حرفه‌ای با منابع خبری موثق

برای یادگیری تحلیل فاندامنتال و تبدیل شدن به یک آنالیزگر ارشد، مراحل بسیاری باید طی شود. اطلاع از اخبار روز دنیای ارز دیجیتال، یکی از مهم‌ترین مواردی است که هر تحلیل‌گر باید به آن توجه کند. چنانچه از جریانات ترند مرتبط مطلع نباشید، ظرف چند روز باید فاتحه ثروت دیجیتال خود را بخوانید؛ بنابراین پیگیری اخبار روز حوزه کریپتو از نان شب نیز برای شما واجب‌تر است.

شاید اکنون با خودتان می‌پرسید که منابع خبری موثق کدام‌اند؟ آیا به‌هر سایت و منبع خبری اعتماد کنیم؟ باید بگوییم که در دسترس‌ترین و بهترین منابع خبری برای ارز دیجیتال، توییتر و اینستاگرام هستند. با دنبال کردن اکانت افراد معروف دنیای دیجیتال مانند آقای ایلان ماسک، به‌صورت لحظه‌ای از اتفاقات این حوزه مطلع خواهید شد.

کانال‌های خبری در شبکه‌های مجازی معتبر نیز انتخاب خوبی برای اطلاع از اخبار روز ارز دیجیتال به‌حساب می‌آیند. همچنین سایت‌هایی مانند کریپتوپنیک (cryptopanic) نیز از جمله بهترین مراجع برای تریدر‌ها و تحلیل‌گران فاندامنتال شمرده می‌شود.

چگونه در تحلیل فاندامنتال حرفه‌ای شویم؟

در دوره‌های پیشرفته داجکس، نحوه انجام تحلیل فاندامنتال را بیاموزید

در این نوشته به لزوم یادگیری تحلیل فاندامنتال و تأثیر آن بر بیشتر شدن سرمایه دیجیتال صحبت کردیم. اینکه تریدر‌های موفق و ثروتمند چگونه با انجام این آنالیز، روزبه‌روز بر سرمایه دیجیتال خود می‌افزایند. شرکت در کلاس‌ها و آموزش‌های اصولی، افراد مبتدی را در کمترین زمان به یک فرد خبره در حوزه کریپتو تبدیل می‌کند.

مدرسین و اساتید باتجربه داجکس در تلاش‌اند تا با بهره‌گیری از علم روز دنیا و توضیح آن به زبانی ساده و صریح، افراد علاقه‌مند و مبتدی را به یک تریدر حرفه‌ای تبدیل کنند. دوره‌های مقدماتی و پیشرفته ارز دیجیتال در Dogex به شما این امکان را می‌دهد که با منابع اخبار کریپتو و اطلاعات درون و خارج زنجیره بلاکچین آشنا شوید. همچنین امکان انجام تخصصی تحلیل فاندامنتال و تحلیل‌های دیگر این حوزه نیز برای افراد مشتاق فراهم است.

برای ورود به بازار Crypto و آشنایی با مفاهیم مقدماتی تا پیشرفته، شرکت در دوره‌های داجکس را به شما عزیزان توصیه می‌کنیم. چنانچه هرگونه سوال یا مشورتی درباره وبینارها، پکیج‌ها و کلاس‌های Dogex داشتید، همکاران مجرب ما از طریق شماره تلفن ۰۰۹۷۱۴۵۶۵۶۸۷۱ پاسخگوی شما هستند. برای دیدن کلیه دوره‌های آموزشی و ویدئو‌های مرتبط آن به سایت fa.dogex.ae مراجعه کنید

اشتراک گذاری :
ارسال نظر