بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
خرید برق فولادی‌ها و شرکت‌های وابسته به برق زیاد، به‌صورت رقابتی
می‌توان گفت در سال جاری قطعی برق نداریم و خرید برق فولادی‌ها و شرکت‌های وابسته به برق زیاد، به‌صورت رقابتی صورت می‌گیرد.
کد خبر : ۲۵۸۴۱۵

احتمال قطعی برق صنایع کاهش یافت

جواد فلاحیان کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص ورود صنعت خودروسازی به بورس کالا بیان کرد: درصورتی‌که خودرویی‌ها وارد بورس کالا شوند و بحث قیمت‌گذاری دستوری در این حوزه از بین برود، می‌توان به نتایج بسیار مثبت آن امیدوار بود. درواقع با توجه به شرایط تورمی در کشور و فشار دولت در بخش هزینه‌های تولید باعث شده این صنعت هزینه‌های مالی زیادی را در صورت مالی خود تجربه کند.


بیشتر بخوانید: جاده هموار خودرویی‌ها با ورود به بورس کالا


این کارشناس بازار با اشاره به نرخ‌گذاری دستوری در این صنعت اظهار کرد: بنابراین می‌توان گفت به همین دلیل خودروسازان در چند سال اخیر ضرر زیادی را متحمل شدند. از طرفی در بحث قیمت‌گذاری دستوری شرکت‌ها باید طبق نرخ‌های مصوب اعلام‌شده محصولات خود را می‌فروختند که این اتفاق نیز از عوامل تأثیرگذار در وضعیت خودرویی‌ها بود.

وی در ادامه اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه در سال جاری اجازه واردات خودرو آزادشده، می‌توان شاهد افزایش کارایی آن‌ها به‌خصوص در بخش قطعه‌سازی بود. چنین عملکردی می‌تواند منابع خوبی ازلحاظ کیفیت برای خودروسازان شناسایی کند.

احتمال قطعی برق صنایع کاهش یافت

فلاحیان در رابطه با میزان احتمال قطعی برق در سال جاری گفت: در حال حاضر نرخ ارز به‌صورت پلکانی افزایش می‌یابد و احتمالاً برای اصلاح الگوی مصرفی حتی در بخش مصارف خانگی نیز رقم‌های بسیار بالایی برای اشخاص پرمصرف ثبت شود. در این راستا می‌توان گفت در سال جاری قطعی برق نداریم و خرید برق فولادی‌ها و شرکت‌های وابسته به برق زیاد، به‌صورت رقابتی صورت می‌گیرد.

کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطرنشان کرد: البته درصورتی‌که طبق روال قبلی برق قطع شود، میزان تولیدی بسیاری از شرکت‌ها به‌شدت کاهش می‌یابد. حتی اگر این قطعی به مدت ۲ یا ۳ ساعت باشد، به دلیل طولانی بودن زمان روشن شدن و راه‌اندازی دستگاه‌ها کماکان تأثیر منفی خود را خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
حجم معاملات، درروند صعودی
در پیش‌بینی امروز بازار سرمایه مطرح شد:

حجم معاملات، درروند صعودی

دهن کجی بازار سرمایه به ریسک کسری بودجه دولت
یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

دهن کجی بازار سرمایه به ریسک کسری بودجه دولت

ارسال نظر