بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
در معاملات امروز؛

پرسه نفت در حوالی ۱۲۰ دلار

بهای معاملات نفت برنت با ۴۶ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۱۹ دلار و ۸۹ سنت در هر بشکه رسید.
کد خبر : ۲۵۸۷۸۶

قیمت نفت حوالی ۱۲۰ دلار پرسه می‌زند

به گزارش بورس نیوز، بهای معاملات نفت برنت با ۴۶ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۱۹ دلار و ۸۹ سنت در هر بشکه رسید.



بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶۰ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش، به ۱۱۵ دلار و ۶۷ سنت در هر بشکه رسید و به رشد چشمگیر هفته گذشته افزود.

سران اتحادیه اروپا قرار است روز‌های دوشنبه و سه شنبه برای مذاکره درباره ششمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه که در واکنش به حمله نظامی مسکو به اوکراین طراحی شده است، دیدار کنند.

استفن اینس، از شرکت مدیریت دارایی SPI در این باره گفت: دانستن این که سفته بازان آماده بهبود بازار نفت پس از نشست سران اتحادیه اروپا هستند، دشوار نیست.

هر گونه ممنوعیت نفت روسیه، بازار نفت را که در حال حاضر هم با محدودیت عرضه مواجه است، دچار کمبود بیشتری می‌کند؛ در حالی که تقاضا برای بنزین، دیزل و سوخت جت در آستانه فصل اوج تقاضای تابستانی، رو به افزایش است.

به گفته مقامات اروپایی، دولت‌های اتحادیه اروپا نتوانستند روز یکشنبه درباره تحریم نفت روسیه به توافق برسند، اما در آستانه دیدار روز دوشنبه سران اتحادیه اروپا، این مذاکرات برای توافق در خصوص تحریم واردات نفت روسیه از طریق دریایی و معافیت واردات از طریق خط لوله، ادامه پیدا می‌کند.

اگر درباره این پیشنهاد توافق حاصل شود، مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک می‌توانند به دریافت نفت روسیه از طریق خط لوله دروژبا ادامه دهند تا این که فرصت برای تامین نفت از منابع جایگزین پیدا کنند.

در این بین، وزیران گروه اوپک پلاس روز پنج شنبه دیدار می‌کنند و به گفته شش منبع آگاه به رویترز، انتظار می‌رود همچنان درخواست کشور‌های غربی برای افزایش سریعتر تولید را نادیده گرفته و به برنامه خود برای افزایش تولید به میزان ۴۳۲ هزار بشکه در روز در ژوییه پایبند بمانند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر